luni, 7 noiembrie 2011

Romanul, frate cu homeopatul

Am auzit si am cunoscut cazuri in care parintii si-au tratat copiii homeopat, evident fara rezultat. Ca sunt si unii care cred ca doar respirand repsectand un ritm faci cancerul sa dispara, spre exemplu, e partea a doua. Insa sambata, in necunostinta de cauza, am ajuns cu copilul intr-un cabinet de medicina crestina.

Familia mea, reunita, isterizata de situatia medicala a copilului meu si a complicatiilor aparute pe parcurs ca umare a nenumarate diagnostice gresite sau a tratamentelor date asa la gramada, fara o analiza detaliata a cazului, a considerat ca ma ajuta programandu-ma la acest "cabinet medical". Vizita aici avea sa scoata la iveala mortivul alergiilor severe de care sufera copilul meu si dupa caz, identificarea unora noi, de care noi nu aveam cunostinta pana in acel moment. Bun...cabinetul e undeva in Voluntari. Si cum se putea sa nu fie acolo?

Asadar ma echipez cu copil cu tot sa ajung la cabinetul laudat si la "medicul" despre care nu auzeam decat cuvinte de genul "excelent', "capabil", "foarte bine pregatit", "peste 10 ani de experienta in domeniu". Normal ca semene de intrebare au aparut inca de la inceput. Cum se poate ca eu sa nu fi auzit de un medic atat de capabil? Cum se poate ca intre toate recomandarile medicale sa nu mi se pomeneasca de acest cabinet?
Cabinetul in sine e situat pe o straduta in spatele unui centru de ingrijire a bolnavilor de cancer. In imediata apropiere e un butic cu produse naturiste unde se comercializeaza apa echilibrata energetic, ceai anticancer, tratamente homeopate si tincturi de plante cu denumiri pe care imi e greu sa le reproduc.

De cum intru in cabinet ma izbeste mirosul de tamaie, amestecata cu un miros intepator de chimen si alte mirodenii care ma trimiteau cu gandul mai degraba la un restaurant cu specific decat la un cabinet medical. In partea dreapta un perete ticsit de icoane, mai mari mai mici, mai vechi, mai noi...Personalul de acolo desprins parca dintr-o alta era. O asistenta cu un aer de personaj din romanele lui Karl May, cu un par nepieptanat si incredibil de cret si cercei cu pene colorate. Pe holuri se tot perinda un fel de infirmiera, cred, care pe langa faptul ca avea un handicap locomotor nu era in stare sa raspunda la o intrebare si se uita asa malitios la mine. Mi-am dat seama abia dupa ce am luat un loc pe canapea de ce. Eram singura persoana din incapere ce nu parea luata direct de la slujba de duminica si anume nepensata, nemachiata, cu fusta pana la pamant si imbracata in negru, maro sau gri.

Si astept...Astept...Peste vreo 45 de minute, desi in sala mai erau doar 3 copilasi, ma cheama si pe mine asistenta amerindiana sa ii faca testele copilului. Prima problema reala apare aici. Dupa ce domnisoara scoate o cutie de carton plina cu niste sticlute mici pe care scria ceva ce mi-a fost greu sa inteleg, ma intreaba daca copilul primeste vreun tratament antihistaminic. Si ii raspund afirmativ, pe motiv ca fi-mea, fara acest tratament se sufoca. Chiar si cu el tot imi face crize respiratorii destul de severe. Se stramba, se uita pe pereti si apoi imi spune ca trebuia sa nu ii dau nimic copilului daca stiam ca vin aici ca ea nu are cum sa ii mai faca toate testele. Convenim pana la urma, dupa ce ii mai trece acreala aia de pe fata sa ii facem doar testele pentru alergiile respiratorii. Recunosc ca e pentru prima oara cand ii fac astfel de teste, asadar nu stiam cum ar fi trebuit sa se efectueze un astfel de test, dar cred ca in nici un caz asa cum s-au efectuat aici.
Asistenta ia mana copilului, cea dreapta, o sterge superficial cu spirt, ii marcheaza 4 liniute cu pixul si apoi in dreptul lor pune cate o picatura de ulei din diferite sticlute in dreptul fiecarui marcaj. Apoi ia un ac si imprastie usor uleiul pe mana intr-un spatiu mic. Si imi zice sa astept. Ma intorc la canapea. De data asta, plasma din sala de asteptare, de dimensiuni de-a dreptul nesimtite, era aprinsa. Pe ea rula la infinit un set de fragmente din emisuni cu tema medicala, fantoma, de pe canale tv din categoria OTV cu Prof. Dr. G. Mencinicopschi si alte pesonaje necunoscute printre care si un popa care avea la gat o talanga de vreo 50 de cm. Nu m-am putut abtine si am facut o gluma, pe care doar sotul meu a gustat-o, spunand ca ar trebui sa includa in categoria testelor pentru alergeni si emisunile de genul ala, ca eu sigur as iesi alergica. Toate mutrele din sala s-au uitat fix la mine cu o nota clara de dezaprobare si dezgust. Imi dau seama ca am in jurul meu niste cercopiteci asa ca ma abtin in a mai comenta ceva. Incep sa imi usurez asteptarea incercand sa citesc ceva. Pe masuta erau doar pliante cu rugaciuni si un soi de manifest pentru hrana bio. Deja creirul meu suerise primul atac vascular cerebral. Ma hotarasc sa citesc ce scrie pe pereti. Aceleasi porcarii,. Indemn la iubire, un manifest crestin foarte siropos si scris execrabil, petitie impotriva Codex Alimentarius, programe de pelerinaj la diverse manastiri, racle si locuri sfinte. Cred ca deja eram verde. Ma intorc la sotul meu si ii spun sa plecam. Nu putem, ca am venit cu interventii si "interventia" era in coasta noastra. Imi zice sa ma linistesc, sa astept sa vedem ca poate medicul asta e chiar bun chiar daca-i dus in plimbari interminabile pe coclauri.

Tot asteptam si asteptam si nu se mai uita nimeni la mana copilului meu. Pana la urma intru in cabinet plina de entuziasm sa vad si eu care-i treaba cu medicul asta minunat. Pe usa cabinetului nu era scris nimic. Daca nu stiam unde trebuia sa intru puteam la fel de bine sa nimeresc si in buda, caci nu erau semne, indicatii, absolut nimic.

Medicul era o ea. Ma prezint ca asa sunt eu, cu bun simt, ea nu zice nimic, ma invita sa stau pe scaun. Ma apuc sa scot documente sa ii spun problema...Ea era absenta. Asteapta sa termin si incepe: "Ce aveti de la spital nu e relevant. Stiti, diagnosticul nu e important, organismul e ca un intreg, daca sa strica ceva, se strica tot." Al doilea atac vascular cerebral...Si ea tot continua:"I-ati dat homeopate copilului?" N-apuc sa spun nu ca ea tot tutruie:"stiti, homeopatia merge bine pe copii pentru ca ei sunt neintinati. La adulti merge mai greu pentru ca e nevoie de credinta, fara credinta si fara Dumnezeu nu putem sa ne facem bine. Vedeti dumneavostra, copilul a fost complet dezechilibrat energetic si cu atata antibiotic i-ati adus imunitatea la 0". Iau o gura de aer si zic "Doamna, va rog, cum sa fie imunitatea 0? E imposibil, era moarta pana acum!" Si ea, cu ochii milogi se uita in sus pe tavan si raspunde" Asa e...dar vedeti, Dumnezeu e mare si nu lasa fiinta asta nevinovata sa piara si v-a indreptat pasii catre mine ca eu, prin puterea Lui sa va ajut sa o facem bine. Ea trebuie sa inceapa un proces de de-sensibilizare, care e lung, dar da rezultate nemaipomenite. Dar ca tratamentul sa mearga trebuie sa renuntati la toate medicamentele pe care le ia acum, imediat!"...Al treilea atac vascular cerebral...raspund cu calm, desi imi venea sa o strang de gat si apoi sa ies pe usa si sa nu ma mai intoc in veci acolo. " Doamna, eu nu...pot sa fac asa ceva...ea..." Si ma opreste. Ma ia cu incursiune in tratamentul homeopat. La un moment dat urechile mele s-au blocat si o vedeam cum da din gura dar nu o mai auzeam. Asteptam sa termine sa plec. Nu ma puteam rasti la ea si nici nu puteam sa ii dau peste ochi cu aberatiile ei, pe motiv ca "pila" era cu mine si din prea mult bun simt, nu am vrut sa stric o relatie de prietenie.

Mi-a revenit auzul doar in momentul cand mi-a mai facut o indicatie "terapeutica" si anume sa imi duc copilul la slujba, duminica de duminica si sa o impartasesc la fel de des si sa nu ii mai fac nici un vaccin obligatoriu si nici sa nu o mai duc la gradinita. Saraca fi-mea, a stat cuminte tot timpul ala, dar cred ca atunci cand a auzit de popa si biserica a inceput sa faca urat. Nu mai suporta sa stea deloc. Asta m-a salvat de un al patrulea AVC, dar nu pentru mult timp. Doamna asta "doctor", care nu are parafa, nu are nume, nu avea nimic, doar carti pline de pseudo-orice si un stetoscop care sincer nu stiu la ce anume ii folosea, mi-a inmanat o hartie, reteta pe care trebuia sa o ridic chiar de acolo de la farmacia lor. Intr-un final ies, ma duc sa platesc consultatia. Soc! Consultatia de platea la farmacie. La farmacie nu puteai plati consultatia decat daca plateai reteta. Reteta fiica-mii facea 402 ron, consultatia 50, iar mir-ungerea aia 40. Asadar pentru 2 ore de asteptat si o ora de tortura asupra unui creier sanatos eu trebuia sa scot din buzunar aproape 500 de ron. Pentru ca acolo, la famacie, suferam cel de-al patrulea AVC, ii spun raspicat mamaicii de la farmacie ca eu nu am banii astia la mine si fie platesc consulatia ca e de bun simt sa fac asta, fie nu mai platesc nimic. In total am cheltuit 90 de ron, ca n-am scapat fara teste.

Am pastrat "reteta" si vreau sa v-o arat si voua. Ca si nota informativa, cabinetul asta se numeste NATURALIA, il gasiti pe Erou Mircea Marinescu, nr 8.
Ma gandeam ca poate cineva, cumva sa faca in asa fel incat astfel de practici sa fie interzise. Macar cele care vizeaza copii. Nu consider ca exista alta solutie decat scoaterea acestor bodegi cu pretentii de cabinete medicala in afara legii.

N.B.
Imi cer scuze ca nu stiu sa pun poze pe blog, astept cu mare caldura sugestii.

24 de comentarii:

  1. Ok, cazul tau suna de-a dreptul infiorator de stupid, si eu as fi fost la fel de revoltat.

    Insa totusi am niste obiectii, legat de homeopatie in general. Stiu ca e doar o forma de medicina alternativa, insa medicamentele homeopate, tratamentel naturiste sunt multe si suporta discutii. In general homeopatii cauta stimularea sistemului imunitar dintr-o perspectiva preventiva, se cauta sa se foloseasca extracte naturale, sau chiar platntele ce contin substanta activa vizata etc.

    Sunt convins ca medicina in sine este o stiinta foarte de incredere, ca solutia medicala este mai aproape de adevar decat orice altceva, dar din pacate actul medical prestat de foarte multi medici de la noi este execrabil!!!!! Bataie de joc. Cum ai intrat pe usa unui astfel de medic, devi un client si nu un pacient, esti cooptat automat in sistemul de imbuibare cu medicamente care de care mai scumpe, vandute dupa un sistem economic si nu dupa unul medical.

    Deci, vreau sa spun doar ca exista multe situatii cand solutiile alternative, "babesti" nu sunt o idiotenie pseudo-stiintifica, mistica sau mai stiu eu cm, sunt multe "leacuri" vechi care functioneaza inca bine. Musetelul, menta, usturoiul, toate clelalte plate cunoscute si apreciate pentru efectele benefice sunt o reala alternativa pentru afectiuni usoare, pentru un tratament preventiv, pentru o intarire a sistemului imunitar al copiilor mai ales. Mai tine-ti cont de faptul ca mancarea din romania este de o calitate discutabila, efectele asupra copiilor putand fi destul de serioase pe termen lung. Nu sunt un panicat, incerc sa vad problema in ansamblu asa cum e ea, nu cum ar trebui teoretic sa fie.

    Din acest punct de vedere, hai sa nu fim asa de exclusivi, chiar nu ne permitem, e vorba de sanatatea pe termen lung a copiilor nostri (eu am 3)! Rationali si critici da, dar nu obtuzi unde nu e cazul.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Luke
    Tratamentul homeopatic NU este tratament naturist! Insasi principiile tratamentului naturist incalca bazele homeopatiei - legea similaritatii si dilutiile succesive (care cica potenteaza "remediul"). Si cu atat mai mult homeopatia nu inseamna "medicamente babesti" (care ste o forma de medicina naturista) - chestii care uneori functioneaza (vezi sunatoarea, ghimbirul, valeriana, etc.).

    Iar homeopatii trateaza si ei pacientii ca niste clienti (ca doar platesti - nu - iar industria "medicala" homepatica are profituri foarte mari) cu "bonusul" ca poti da coltul din moment ce nu te tratezi de fapt (dincolo de efectul placebo). Evident, asta nu inseamna ca medicina (cel putin in Romania) nu este la un nivel jalnic. Cat despre imbuibarea cu medicamente... nu e cazul. Cel putin nu stiu persoane apropiate care sa o fi patit. Medicamentele pe care le iau respectivele persoane sunt strict necesare (deci nici vorba de imbuibare) si un medic de familie pe care il stiu ia atitudine chiar impotriva MENTALITATII POPULARE de a pune mana pe medicamente la primul simptom care AR PUTEA fi considerat semn de boala (antibiotice, ).

    Deci tratamentul naturist - plus (in anumite limite) iar tratamentul homeopat - minus. Chestii diferite...

    RăspundețiȘtergere
  3. @Luke Te rog informeaza-te. Ca ai ajuns pe situl asta inseamna ca te intereseaza subiectul. Homeopatia este o pseudostiinta care nu are nici cea mai mica rationalitate. Cine a stat putin atent la clasele de chimie elementara isi da seama de stupiditatea ei. Citeste de exemplu http://en.wikipedia.org/wiki/Homeopathy dar cred ca gasesti pe web gramada de alta descrieri.

    Medicina alternativa nu exista! Exista medicina. Orice medicina alternativa este medicina daca functioneaza si este escrocherie daca nu functioneaza. Pareri si contrapareri pe tema asta nu ar trebuii sa existe, doar fapte.

    RăspundețiȘtergere
  4. Groaznic.
    Propun sa depui o plangere la ministerul sanatatii pentru asemenea sarlatani.
    astia sunt? Asa scrie pe reteta.
    http://www.naturalia.ro/catalog/index_site.php

    RăspundețiȘtergere
  5. @rawbite

    Da, m-am uitat pe link-ul lasat de tine si de fapt spune cam ce zice si zaetrendi. O sa mai aprofundez problema, insa va rog sa nu faceti din interventia mea un prilej de a ridica in slavi sistemul medical romanesc, nu e cazul! Nu toti se poarta corect, cel putin nu e cazul medicului meu de famile. Medicii buni nu prea raman in tara, iar ceilalti storc tot ce se poate. Iar daca ajungi prin spitale risiti sa-ti compromiti sanatatea si cat o ai! Am avut copil de 6 luni nternat la pediatrie iar sefa sectiei a vrut sa mi-l opereze pe inima?? apoi am vb. cu o neomatologa si a ramas perplexa cand i-am zis ce diagnostic i-a dat si ce a vrut sa faca aia!! SEFA sectiei!!! Deci e nebunie, aveti si voi grija... Consultati minim minimorum 2 medici in caz de ceva!

    RăspundețiȘtergere
  6. Si care a fost pana la urma alergenul?

    RăspundețiȘtergere
  7. absolut ridicol. Daca ai un copil mic cu astm bronsic -din ce spui imi inchipui ca asta e- te sfatuiesc sa il duci cat mai curand la un alergolog si la un pneumolog. Citind articolul am remarcat ca nu ii mai facusei teste de alergie si pt astfel de boli e esential sa fii constient la ce esti alergic, plus ca pentru copiii care nu au ajuns inca la pubertate exista vaccinuri antialergice. Da, tratamentul e de lunga durata, dar mai bine il incerci acum decat sa regreti mai tarziu. Iar la un pneumolog e obligatoriu sa mergi si sa faci un set complet de analize, cu radiografii pulmonare, ale sinusurilor, spirometrie, etc. ca sa ai un tablou exact al situatiei, sa stii la ce sa te astepti si ce poti sa faci. Un astmatic are nevoie de un plan de tratament profilactic pe termen lung, dar si de unul pentru crize. Eu am astm bronsic si am crize provocate de alergii la praf, la polen, la fulgi, la par de animale, la parfum, sunt o mie de lucruri care pot declansa o criza de astm. In copilarie am fost la o multitudine de medici, fiecare mi-a dat cate o sacosa de antibiotice si miofilin, dar niciunul nu mi-a pus diagnosticul corect, zicandu-mi de fiecare daca ca am bronsita sau bronsita astmatiforma, mi-au spus ca ma voi vindeca odata cu varsta si a durat cativa ani pana sa ajung sa folosesc un inhalator.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mi se şopteşte de către o studentă care a făcut stagiul de pediatrie cu dr. Ruxandra Vidlescu, asistent universitar, cum că dumneaei este un medic super exigent cu studenţii/diagnosticele pe care le pune/persoanele din jur. Şi că e bine s-o cauţi în privat, la Medlife la unirii, că acolo poate fi mai tihnită discuţia, în spital e nebunie.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Luke
    Sunt de accord ca un ceai de menta e astringent, ca un ceai de crusin are efectul opus, insa de la remedii pentru probleme mai putin relevante pana la pretentia de remedii pentru ceea ce nimeni nu a putut vindeca e cale lunga. In ceea ce priveste homeopatia...nici nu am cuvinte, nu pot sa o includ, oricat m-as stradui in randul practicilor medicale. E o aberatie! E costisitoare, fara efect si periculoasa.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Evolueaza
    Da, exact aia sunt. Aseara m-am apucat sa citesc pe net in detaliu despre ei si imi pare rau ca nu am avut astefel de informatii inainte sa ajung la ei.

    RăspundețiȘtergere
  11. @DumneZERO
    Mucegaiul chipurile, dar nu era multumitor pentru doamna homeopat. Mi-a facut o lunga prezentare a felului in care sporii de mucegai ajung peste tot etc, etc, etc...A fost o experienta traumatizanta pentru mine, personal.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Criss
    Pana acum, adica dupa mai bine de un an, 5 medici au zis ca e astm, insa niciunul nu mi-a dat tratament pentru asa ceva. Un singur medic, Dr. Stanciu i-a pus un diagnostic de hiperactivitate bronsica. Insa acum, de la inceput de toamna, chiar mai devreme uneori si pana la final de primavara fi-mea face continuu ceea ce denumeste medicul pediatru si urgentele din Budimex, pneumonie interstitiala cu componenta obstructiva. I se dau antibiotice, iar anul asta a stat de pe 25 august si pana acum pe toate tipurile de antibiotic care merge pe astfel de probleme, de la Augmentin pana la Klabax, mai bine de jumatate din timpul scurs pana acum, iar de duminica e iarasi pe antibiotic.
    Asa cum ti s-a spus si tie, am fost si eu asigurata ca o sa treaca, ca e acum la inceput, ca e gradinita, ca e vremea etc... Cert e ca fata mea e asa incepand cu 6 luni si atunci nu era vorba nici de gradinita, nici de comunitate.
    Chiar acum ma pregatesc sa ajung la Spitalul Malaxa la alergologie.Oricum, in viata mea nu o sa mai merg la cabinete din astea. A fost o pierdere de timp si o bataie de joc.

    RăspundețiȘtergere
  13. @Utopicbalcanic
    Multumesc pentru recomandare!

    RăspundețiȘtergere
  14. @dada

    Pomeneam de plantele care au diverse calitati curative, nu ma refeream la vreo anume planta si o anume aplicatie (boala). Insa in cazul lor ramane valabil ca sunt utile, au efect dovedit.

    M-am uitat pe net aseara pret de cateva ore si sa sti ca in afara de wiki, unde e spus pe sleau ca homeopatie=0, in rest e liniste!. Principalul dezvoltator a fost ridiculizat de lumea medicala prin acordarea a două "premii" Ig Nobel (adica Nobel in prostie). Am cazut multi in plasa acestor practici alternative, iar principala vina o au tot medicii, sa stiti!! Ei trebuiau sa fie primii care sa avertizeze, pe cand ei cica se specializeaza in acest domeniu aiurit! Deci pe net e liniste si disciplina legat de acest subiect!!! In afara de wiki si aici, inca n-am gasit un loc in care sa fie tratata problema homeopatiei asa cum trebuie, asa ca nu ma mir ca suntem atatia "fraieir". Vina imi apartine si mie pt. ca m-am bazat prea mult pe vorbe!

    Dau o bere celor de pe wiki si voua celor ce m-ati tras de manecuta! Multumesc!!

    RăspundețiȘtergere
  15. @utopicbalcanic
    "Şi că e bine s-o cauţi în privat"

    Ok, i-ai dat un pont care poate va face mult bine, dar intreb eu: e normal procedura asta?

    E un alt exemplu viu legat de ce spuneam eu de sistemul medical defect, e trambulina pentru businessul acestor "alternativi"

    RăspundețiȘtergere
  16. @Luke

    Eu sunt studenta care a facut recomandarea. Ideea e ca sugestia mea chiar e facuta pentru un caz concret. Cand am facut eu acolo Pediatrie, spitalului i se cam intampla chestia asta. http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_Spitalul_Marie_Curie-la_un_pas_de_colaps_0_350965019.html Iar medicii suportau consecintele, erau transferati de pe o sectie pe alta, cum ar fi de pe Respirator pe Oncologie pediatrica, asistentele isi dadeau in bloc demisia, o nebunie realmente.

    Si chiar daca nu se intamplau chestiile de mai sus, spitalul nu e cel mai bun loc in care poti cauta un medic care da consultatii si in ambulatoriu. In situatia de fata, eu nu stiu ca dna dr. sa fi avut program in serviciul ambulatoriu acolo in spital, deci n-avea sens sa vorbesc de ceva ce nu cunosteam. Oricum, chiar si asa, ambulatoriul din spital presupunea o coada de vreo, nush, 20+ de persoane careia medicul trebuia sa-i faca fata in timp ce se asigura ca si pe sectie e totul ok cu copilasii pe care ii internase cu probleme serioase. E o mare agitatie, alergatura intre saloane si patologii, daca medicul e si cadru didactic, adauga si cardul de studenti care il urmeaza zilnic in timpul stagiului.
    Cand un parinte are posibilitatea sa mearga in privat, poate ca e bine sa o faca. Evita si expunerea copilului la germenii de spital, ca vine acolo cu viroza respiratorie si pleaca cu enteroviroza si invers, de ex., iar medicul, intr-un mediu ceva mai lax, cu progamari anuntate, poate zabovi mai mult asupra situatiei respective, si am considerat eu ca de asta ar fi nevoie in cazul de fata.

    Sistemul medical e defect, si poate ca interesele/demersurile privatilor de a "fagocita" clinicile de stat sunt destul de incisive, nu neg, dar asta e alta discutie. Putem discuta mult si bine despre cercul vicios in care se invarte medicina romaneasca. Si dincolo de toate astea, gandeste-te ca fiecare medic, cu pregatirea lui specifica (nu toata lumea poate excela in domeniul in care lucreaza, e valabil pentru orice slujba), e un om cu caracterul sau "propriu si personal". Modul in care reactioneaza, fortat, la vicisitudinile astea la care e supus (desi nu ar trebui, in the first place) depinde si de cultura lui, de structura lui interna, de cum s-a format etc.

    RăspundețiȘtergere
  17. Dada, lasand la o parte discutiile despre aberanta homeopatie, momentan important e copilul tau. As putea sa-ti dau cateva sfaturi pentru ca sunt o persoana cu alergii respiratorii (din fericire fara astm) si am patit-o ca si tine, plimbata luni de zile pana sa ma dumiresc ce si cum.

    Indiferent ca e vorba de astm sau de alte alergii respiratorii, este neaparat nevoie sa duci fetita la alergolog. Ca sa nu platesti mult cel putin pana nu afli exact un diagnostic, iei o trimitere si mergi la Malaxa, e in zona Cora Pantelimon. E specializat pe asa ceva si are o sectie speciala pentru astm. Acolo i se vor face si teste, si de alergii, si ca sa se determine ce tip de astm are (daca are). Este bine de asemenea sa o duci si la un consult de pneumologie, pentru ca pe baza modificarilor alergice sa nu fi facut complicatii, daca spui ca raceste des. Eu am facut o sinuzita de toata frumusetea, foarte violenta, tot pe baza alergiilor. Asemenea probleme secundare de obicei trec de la sine sau cu tratament usor cand se rezolva cauza alergica, pentru ca nu este bine pentru un copil sa ia antibiotice atat de des.

    Pe langa testele alergice, va trebui sa monitorizezi copilul foarte atent, si sa-ti dai seama ce ii provoaca crizele. Exista teste pentru cateva zeci de substante, insa exista cateva mii de substante alergenice. Eu de exemplu am o alergie respiratorie la o componenta a fainei, dar nu exista testare pentru asa ceva, pur si simplu mi-am dat seama ca de fiecare data cand gateam folosind faina sau cand aveam langa mine paine din aia plina de faina la suprafata (cum e moda s-o faca acum) ma apuca sinuzita. Trebuie sa si observi ca sa iti dai seama de ce anume trebuie s-o feresti, poate fi un material, un parfum, un medicament, orice.

    Cu rabdare si tratament potrivit sunt sigura ca fetita se va simti mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  18. @Ella
    Am fost la Malaxa. Am trait un cosmar si acolo. Am si postat pe Facebook intamplarea.Am primit trimitere pt a merge acolo, am facut programare, am facut tot ceea ce trebuia facut. Din nefericire, fie ca nu am dat spaga, pentru ca nu obisnuiesc sa dau, fie pentru ca celor de acolo le e greu sa lucreze cu copii sub 5 ani, fie ca pur si simplu am prins eu o tura idioata, o asistenta mi-a tarat copilul pe sectie si a refuzat categoric sa ma primeasca, sa imi dea un bon de ordine asa cum era normal pe motiv ca fetita mea plange prea tare. A trebuit sa ajung pana la conducerea unitatii, ca sa beneficiez si eu de serviciile lor medicale. A trebuit sa reclam asistenta si sa astept 4 ore intr-o sala, in picioare, cu copilul in brate, in curent, pana m-a primit si pe mine cineva. Nu i-au facut nicio testare,mi s-a dat doar o trimitere catre un centru medical privat pentru a se efectua panelul 2 de alergeni, adica cei respiratori.
    Problema in sistemul nostru medical e ca fiecare medic, mai ales cand are de-a face cu un copil autist asa cum e al meu, paseaza responsabilitatea in gradina altuia. Sa iti ofer un exemplu: medicul de familie nu imi prescrie reteta, imi da trimitere la Budimex la alergologie. Alergologia din Budimex ma trimite la ORL si la pneumologie la Marius Nasta. Marius Nasta ma trimite la gastro-enterologie la Budimex, gastro-enterologia ma trimite la alergolog, iar alergologul la privat la pediatrie si inapoi la psihitrie pe motiv ca tusea si starile de sufocare sunt direct orelate cu autismul( copilul nu s epoate face inteles, cauta si aplica metoda cea mai la indemna). Eu asa ma plimb din august. CIneva imi facea o recomandare la Medlife. Si prefer sa merg acolo. Bataia de joc pe care am indurat-o pana acum ma face sa imi fie sila de sistemul nostru sanitar. Si asta e numai anul asta. Asa alerg de cand avea ea luni. Atunci era prea mica si plangea, acum e autismul de vina.Pana la urma solutia o voi gasi si cred cu tarie ca inca mai exista pe baricade si medici sanatosi la cap si dornici sa isi faca meseria.
    Oricum iti multumesc pentru sfaturi si informatii si iti doresc multa sanatate.

    RăspundețiȘtergere
  19. Of, draga Dada, e un dezastru medicina asta. Ma ingrozeste ce ai povestit. Am tot incercat ieri sa pun un comentariu, nu stiu de ce nu s-a reusit. Cam asta iti ziceam:
    Nu stiu ce varsta are fetita ta (careia ii doresc multi-multi ani frumosi si sanatosi), dar trebuie sa stii ca diagnosticul de astm e greu de pus la copii mai mici de 4-5 ani. Adica e mai greu de obiectivat. "Gold standard"ul in diagnosticul astmului este spirometria, un test pentru care e nevoie de un grad de cooperare de care copilul mic nu dispune (trebuie sa inspire/expire in diverse moduri).
    Asadar istoricul familial, anamneza, examenul obiectiv al copilului vor fi nevoite sa orienteze medicul in absenta testului care pune diagnosticul. Se vor lua in considerare si rezultatele testelor pentru atopie, nivelul eozinofilelor, IgE (sugereaza componenta alergica), ca nu mai vorbim de diagnosticul diferential care presupune eliminarea unor alte patologii care ar putea explica simptomele (acum vad ca te-au trimis si la gastro, dar daca la gastro n-au gasit nimic! jeez)
    Exista si varianta in care un medic poate face proba terapeutica (adica sa administreze un timp agenti folositi pentru tratarea astmului (bronhodilatatoare, glucocorticoizi) si sa urmareasca evolutia copilului - daca raspunde sau nu la tratament, dar depinde de cum gandeste el cazul, si oricum s-ar putea sa putea sa fie nevoie de mai multe scheme (adica faptul ca nu ai un raspuns nu exclude diagnosticul de astm bronsic, poate insemna ca nu e cea mai nimerita varianta de tratament), e mai complicat.
    Cred ca trebuie sa vezi un pediatru bun, care sa ii urmareasca evolutia medicala fetitei tale, sa se familiarizeze cu cazul, si sa nu te puna aiurea pe toate drumurile. Chiar nu mi se pare ca e nevoie de pneumolog/Nasta pt. asa ceva. E nevoie de un pediatru cu o atitudine integrativa care sa nu mai paseze cazul asa, ca nu cred ca asa le zice protocolul. Imi pare rau sa aud ca a fost atat de bolnavioara in ultima vreme. Du-te si incearca la dna dr. Vidlescu, e draguta si nu cred ca te-ar pune sa repeti experientele astea horror. Spune-i ca ai venit pentru ca ai primit recomandare de la o studenta, iti dau si numele meu daca vrei.
    Tin pumnii si pup fetita!

    RăspundețiȘtergere
  20. @Ondinescurse
    Mi-ar lua prea mult timp sa expun pe larg problemele ei respiratorii, asa ca ma limitez doar a face o descriere generala. Ea face crize severe, in sensul ca se sufoca si tuseste excesiv si cand spun excesiv nu exagerez. Tuseste uneori atat de violent ca varsa. Si pentru ca se sufoca in timp ce tuseste isi aspira voma...e oribil sa fii langa ea in momentele alea. Noptile le petrec dormind cu sfertul de ora, de frica sa nu se sufoce si eu sa nu o aud. Asa e de la 6 luni de viata. De cand incepe toamna, de fapt cam de pe la jumatatea lui august, si pana la mijloc de mai...In toata perioada asta ostila, i se administreaza antibiotice. Atat de multe antibiotice ca eu nu cred s afi luat in tota existenta atatea. Imagineaza-ti ca 2-3 saptamani din luna ea primeste antibiotic. Dignosticul e mereu acelasi: penumonie interstitiala/virala cu componenta obstructiva. Sunt atat de obsedati astia cu penumonia lor, ca si cand mi-a facut toxiinfectie alimentara de la un rahat de prajitura, UPU mi-a zis ca varsa si are febra de la rinita alergica. Abia cand s-a umplut de bube si a avut diaree, 4-5 ore mai tarziu, au schimbat tactica.
    Tratament antialergic, cu aerius si ketof face de 5 luni, fara pauza. Ventolin primeste de fiecare data, iar acum 2 spatamani pentru ca si cu ventolin si cu Flixotide ea tot nu putea respira, i s-au facut 4 doze de dexametazona. Eu nu tin la diagnostic, stiu ca e greu sa se puna diagnostic de astm la copii sub 5 ani, ca nu coopereaza la spirometrie, insa macar sa mi se dea tratament adecvat.I s-a mai prescris tratament cu Singulair si nu inteleg de ce acum nu i se mai poate da. In anul ala nu a fost asa de rau cum e acum. Insa toti o dau din colt in colt cand e vorba sa scrie nenorocita aia de scrisoare medicala. In locul spirometriei se poate face la fel de bine un body-plasteismograf.
    Cat despre experiente horror, nu am avut parte de prea multe, dar parca in ultimul an, au luat-o cu totii razna. Nu zic ca salariile nu sunt mici si ca de cele mai multe ori conditiile de lucru sunt jalnice, insa eu nu am nicio vina si nici fiica-mea. In orice caz, multumesc pentru recomandare, pentru suport si informatii. Spatamana viiotoare ajung oricum la Medlife pentru teste de alergie si unele de sange. Voi incerca sa ajung si la dna Dr. Vidlescu.

    RăspundețiȘtergere
  21. Uf, e complicat, stiu ca esti dintre acei parinti care citesc, nici n-am crezut altceva. Daca ia ventolin si flixotide inseamna ca are un tratament, dar si tratamentul astmului e o poveste intreaga, banuiesc ca ai vazut. Sunt tabele intregi cu scheme de tratament care se raporteaza la cum e controlat astmul (simptome nocturne, diurne, VEMS etc), si in functie de toate astea modifici agentii terapeutici, dozele. Poate e vorba de un astm necontrolat. Din pacate, nu prea am ce sa-ti spun ca sa te ajut, in afara de faptul ca trebuie sa prezinti intregul istoric si problemele pe care le ai acum unui medic competent care sa acorde atentie cazului.
    Stiu ca starea sistemului nostru medical e jalnica. Ideal e sa stii la cine sa mergi si eventual sa il prinzi intr-o dispozitie buna. :) Nu prea mai functioneaza mersul la intamplare, "cu trimitere" la un spital. Nu ca nu ar exista si situatii fericite, dar eu nu mai practic de mult timp asa ceva pentru mine si familia mea, pentru ca factorul aleatoriu iti rezerva mari surprize. Sunt si pomi mult prea laudati care nu dau roade, dar o recomandare de la cineva din interiorul sistemului e mai buna.
    E importanta si partea de alergologie, ca sa stii ce sa eviti, dar un medic alergolog nu va putea controla pneumoniile fetitei, de ex., de aceea ziceam ca e bine sa vezi si un medic pediatru.
    Multa multa sanatate fetitei tale si tie! Si sa-mi povestesti cum merg lucrurile, daca o sa vrei/ai timp.
    (Aveti un site grozav aici, din pacate vocea voastra nu se aude atat de tare pe internet precum alte voci pseudostiintifice, nu dam nume :) )

    RăspundețiȘtergere
  22. Sper ca lucrurile merg mai bine pentru fetita ta. Ma bag si eu, ca si al meu are probleme din astea (are 2 ani acu), nu asa de grava, dar inteleg cum e; De la 3 luni face bronsiolite, 4 pana la un an, cand a fost diagnosticat cu astm (in Franta la 4 bronsiolite "te declara" cu astm). A facut aerosoli in spital, acu' ia Floxotide si Singulair (in fiecare zi), si cand tuseste "avem liber" la Ventoline, 15 inspiratii pe zi maxim. Si el tuseste pana vomita, dar nu se sufoca asa cum zici tu de copila ta, insa e impresionant sa vezi crize din astea.

    In Franta zic ce e astmul bebelusului, care o sa treaca in timp. Pana atunci face kinetoterapie respiratorie cand are crize de bronsiolita si nu poate respira, nu a luat niciodata antibiotice pentru asta. Nici un sirop de tuse nu vor sa ii dea, din cand in cand ii dau supozitoare (ceva usor), dar si alea merg la crize mai mici, la alea mari, pot sa ii umplu curu' de ele, nu trece. Mergem cu el la un pneumolog la 6 luni, in rest tot chemam medicii acasa, ca il apuca crizele in weekend, normal.

    Va tin pumnii, mult curaj.

    RăspundețiȘtergere
  23. @Ioana
    Fata mea primeste in sfasit un tratament care ii prieste si desi inca tuseste, nu se mai intampla ce se intampla inainte. I-am facut si o serie de teste si am descoperit ca ,de fapt, crizele ei erau cauzate in principal de niste reactii alergice destul de pronuntate la unii factori de mediu, printre care si mucegaiul. Acasa pot controla mai bine situatia, insa la gradinita nu ma pot duce sa inspectez fiecare coltisor al gradinitei sa vad daca nu cumva sunt spori de mucegai.

    Eu nu tineam neaparat la diagnostic. Si mie mi s-a tot zis ca e astm, mi s-au dat scrisori medicale pe tema asta, insa cand ajungi dupa o perioada de timp, la acelasi medic care iti da scrisorica si tratamentul, in Romania, se sucesc, zic ca e altceva. In plus daca nu faci pe mama nebuna, nici macar o trimitere pentru teste nu prea ti se da. E mai usor sa prescrie antibiotice, ca deh! e copil dus in comunitate si ei gandesc ca e mai probabil sa fie ceva viral(desi, antibiotic pe probleme virale, numai in tara asta se poate da) decat o alta cauza. Si atunci asteapta. Te plimba ani de zile si dupa ce le pui biblioraftul in brate ia in considerare si alte cauze decat bronsiolitele, pneumonii virale sau rinita alergica.

    Imi pare rau ca si tu treci prin probleme de natura asta. Multa sanatate si tie si copilasului tau!

    RăspundețiȘtergere
  24. http://www.ghidulmedical.com/ro/tm/drjurj/-cititi pana la sfarsit, va rog.
    Exista multi sarlatani dar exista si medici adevarati, putini, e adevarat, care nu se joaca cu sanatatea si vietile pacientilor.

    RăspundețiȘtergere