miercuri, 2 martie 2011

Corelatia nu implica cauzalitate nici in cazul vaccinurilor.

Da, stiu ca am comis o cacofonie dar putin imi pasa.

Asa cum toti stim, temperatura globala medie a crescut in ultimii 200 de ani, cauza acestui fenomen fiind disparitia masiva a piratilor.

Nu ma credeti? chestia asa se poate usor verifica. Unde sunt cei mai multi pirati la ora actuala? in Somalia. Unde se gasesc cele mai reduse emisii de CO2? in Somalia.

http://www.venganza.org/2008/04/somalia/

Ei acum ca ne-am distrat putem incerca sa explicam de ce corelatia nu inseamna neaparat cauzalitate (am evitat cacofonia).

Presupunerea ca A cauzeaza B doar pentru ca A este intr-un raport de corelatie cu B este o gresala de logica si nu un argument

In stiinta se incearca aflarea cauzelor unui fenomen si explicarea lui folosind metoda stiintifica de care am mai vorbit. In stiinta corelatia nu inseamna automat cauzalitate.

Din punct de vedere al logic, graficul de mai sus este fals, chiar daca putem corela scaderea numarului piratilor cu tot felul de lucruri.

In cazul vaccinurilor aceasta gresala de logica a fost folosita de atatea ori incat m-am plictisit sa o tot intalnesc si deja am discutat despre corelatia mercur si autism sau MMR si autism.

Vaccinurile sunt cauza Sindromului Mortii Subite a Sugarului (SIDS).

Corelatia a aparut deoarece imunizarile incep la acea varsta la care se poate intampla si acest lucru nefericit adica la 2-4 luni, si multe dintre cazurile de SIDS au avul loc dupa un vaccin.

Dupa un vaccin nu inseamna din cauza unui vaccin!

Mai multe studii efectuate au aratat ca nu exista o relatie de cauzalitate intre vaccinuri si sindromul mortii subite a sugarului.

http://www.cdc.gov/vaccinesafety/Concerns/sids_faq.html

Vaccinul impotriva gripei H1N1 provoaca avortul.

Asa aflam de pe un site conspirationist american.

http://noworldsystem.com/2009/11/15/pregnant-women-miscarriage-after-h1n1-vaccine/

De fapt numarul pierderilor de sarcina, statistic vorbind, a ramas acelasi. Ei l-au corelat cu data la care a fost gravida vaccinata si au dat vina pe vaccin.

Cele mai multe avorturi spontane au loc in primele luni de sarcina sau chiar inainte ca femeia sa afle ca este insarcinata (se numesc avorturi menstruale) si se stie ca aproximativ 15% dintre sarcini se termina printr-un avort spontan. In Statele Unite femeile insarcinate s-au aflat pe primele locuri in vederea vaccinarii, deci multe dintre ele se aflau in aceasta perioada critica in care natura isi corecteaza prin avort greselile.

http://www.sciencenews.org/view/generic/id/49017/title/Science_%2B_the_Public__H1N1_vaccine_Counting_side_effects

Nici  in cest caz nu a putut fi dovedita legatura directa intre avortul spontan si vaccinul primit.

 

Cu siguranta ca au sa se gaseasca o multime de alte corelatii intre vacinare si exploziile solare, intre vaccinuri si aparitiile tot mai dese ale OZN-urilor etc.

Eu pe ziua de azi am terminat :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu