marți, 8 februarie 2011

Wellness trends- chai-yok.

Nu prea am mai avut timp sa scriu dar aceasta stire trebuie sa fie facuta publica, pentru ca Romania sa nu ramana in afara trendului mondial.

Dragele mele, numai voua vi se adreseaza acest articol, nu ezitati sa dati banii pe ultimul ragnet in materie de wellness si woo woo. Barbatii sa faca bine sa inchida ochii, vorbim de chestii intime.

Baia vaginala cu aburi este o metoda de wellness si tratament coreana ce devine tot mai cunoscuta. Avand in vedere ca e o metoda asiatica veche este si foarte eficienta, normal. Cum am putea noi sa punem in discutie intelepciunea asiaticilor in materie de tratamente aiuriste, pardon naturiste?

Sper ca v-am facut curioase si dornice de a incerca pe propriile voastre mucoase aceasta miraculoasa metoda de tratament a hemoroizilor sau a infectiilor vaginale, a durerilor menstruale sau a altor probleme "de jos". Chiar daca nu aveti nimic, este bine de stiut ca aburii trateaza stressul si imbunatatestc fertilitatea. Cel putin asa se lauda cei care vand kiturile minune, ce costa cateva sute de Dolari sau saloanele in care o sedinta de abureala costa cateva zeci de Dolari. Ca idee de afacere, puteti cumpara kitul iar apoi sa va invitati prietenele sa se craceasca pe scaunul dumneavoastra in schimbul unei taxe.

OK, in ce consta aceasta metoda. Suntem romance si automat suntem femei practice asa ca nu avem nevoie de sute de Dolari ca sa ne simtim ca niste dive, ci
1. de un scaun vechi caruia ii scoatem perna sau daca e din lemn ii decupam o gaura generoasa.
2. un ligean metalic, sau o galeata metalica.
3. mixtura speciala de ierburi, traditional coreana, poate fi inlocuita cu o mixtura preparata de noi, avand in vedere ca majoritatea plantelor se gasesc in orice supermarket sau chiar pe camp (oregano, busuioc, rosmarin, galbenele, talpa gastei etc).
4. Plantele se fierb, se lasa 5 minute iar apoi "ceaiul" se toarna in ligean.

Acum devine interesant. Ligeanul se aseaza sub scaun, "diva" se craceste pe scaun si asteapta s-o vindece aburul. Daca are noroc, scaunul rezista, iar daca nu are noroc n-o mai vindeca nici dracu'.

Imi imaginez saloane pline de femei cracite pe scaune, aceste femei au platit pentru chestia asta din cauza ca este traditionala si coreeana in acelasi timp. Conteaza ca singurul efect al aburului este imbunatatirea temporara a circulatiei sanguine? conteaza faptul ca acelasi rezultat l-ar obtine si facand o baie? normal ca nu, e trendy, e wellness, e traditional coreean.

Succes si incercati sa nu va opariti, daca totusi se intampla sa cadeti in ligean nu este nici o problema, pregatiti o alta mixtura si mai incercati, poate ca aburii vindeca si ranile respective.

7 comentarii:

  1. Poti sa incerci si tu, cu siguranta nu o sa mai ai dureri menstruale, doar ca iti recomand folosirea unui scaun mai inalt. S-ar putea organiza chiar si petreceri, asa macar ar putea cineva sa dea primul ajutor in caz de "doamne fereste". :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Oricât te-ai fi adresat doamnelor, cred că mai mulţi domni au citit asta :)) .
    Interesant e că de chestia asta am auzit de la străbunică-mea (1907-2004), ea la rându-i ştiind-o de la maică-sa (1881-1964).
    Cred că îmi deschid salon :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Ei vezi, romanii sunt mai tari decat coreenii, sa-i dam in judecata ca ne-au furat patentul la abureli :D
    Adevarul e ca bunica mea de la tara, facea "de sperietura" fumigatii cu carbuni incinsi in zona aia... aia de cica e sensibila. A incercat sa-mi faca si mie dar am fost mai rapida.

    Momentan trendul este in USA, in Germania nu am auzit sa existe saloane de astea, dar cu siguranta urmeaza.

    Succes in afaceri si incearca sa faci toata operatiunea legat la ochi, ca e rusine iar tu esti un domn!

    RăspundețiȘtergere
  4. Au vorbit de treaba asta și la The Skeptic's Guide to the Universe într-una din episoadele recente. Rebecca a vorbit de asta și e posibil să fi scris și pe skepchick.org.

    RăspundețiȘtergere
  5. :)))))Si dupa ce se incheie procedura, se serveste ca atare sau cu garnitura?

    RăspundețiȘtergere
  6. Habar nu am, eu nu as avea curaj sa incerc. OK, poate nu cad in ligeanul minune, poate nu ma oparesc cu aburul fierbinte, dar parca tot mi-ar fi jena... Macar la ginecolog ma duc de nevoie si nu de placere. Ca metoda terapeutica e un mare bullshit iar ca wellness e mai mult pentru exhibitioniste. La fel cu operatia estetica de albire a anusului :D

    RăspundețiȘtergere