luni, 24 ianuarie 2011

Intoxicare intelectuala

NB: Urmatoarea postare nu are ca scop informarea privind autismul si nici oferirea de alternative privind metoda de tratare a acestei afectiuni!

Autismul

Numarul copiilor diagnosticati cu aceasta afectiune creste de la an la an, insa multe din diagnostice nu sunt tocmai corecte. Autismul e caracterizat printr-o tulburare a dezvoltarii psihice a copilului, care presupune un comportament atipic, repetitiv, restrictiv si lispsa totala sau partiala a comunicarii atat verbale cat si non-verbale. Nu orice intarziere in dezvoltarea limbajului expresiv al unui copil presupune neaparat ca acesta sufera de autism. Insa eu aici nu doresc sa dezbat nici problema diagnosticarii incorecte sau tarzii a autismului si nici formele pe care aceasta afectiune le imbraca. Nu... Doresc sa dezbat ipocrizia cu care unii oameni sunt atat de bine inzestrati incat iti vine greata.

De ce ipocrizie? Simplu...Au adus si autismul la stadiu de boala, desi nu este o boala, a carui cauza, desi necunoscuta, se poate trata cu "ajutorul" medicinei alternative. Au transformat autismul intr-o intoxicare, intr-o rezultanta a vaccinarilor obligatorii, intr-o joaca de-a homeopatilor.

Tratarea unui copil diagnosticat cu austim variaza de la copil la copil, de la gradul de afectare la forma de terapie necesara etc. Terapia cea mai populara este la ora actuala terapia ABA, desi sunt tari in care se aplica pe langa aceasta si terapii complementare de genul PECS, TEACCH, Greenspan etc, dimpreuna cu logopedie, consiliere psihologica si dupa caz tratament medicamentos. Trecand peste terapia comportamentala, as dori sa discut despre terapia medicamentoasa. Pentru ca nu cunosc chiar toata medicatia de care are nevoie un copil autist o sa vorbesc doar despre ceea ce cunosc personal. Asadar medicatia e constituita din antipsihotice( Rispolept), anticonvulsiante( Carbamazepina si derivati) pentru a preveni persoana cu austim sa isi faca rau siesi sau celor din jur, medicatie pentru stimularea dezvoltarii neuronale( Risatarun, Tonotil, Tanakan). Daca cititi prospectele acestor medicamente veti observa ca nu sunt chiar siropele inofensive care se iau asa, dupa ureche.

Ce propune dr. Radu Naghiu? Apa cu zahar! Ma scuzati...poate nu am scris suficient de clar...APA CU ZAHAR! Si contra cost( o consultatie este 150 de ron) si neaparat cu consult inainte. Va invit sa cititi cel mai idiot blog dedicat autismului, cu cea mai sumara forma de prezentare a afectiunii, cu cea mai cretina forma de tratament www.radunaghiu.ro

Dumnealui apare si in emisiuni televizate si vorbeste cu asa o usurinta privind rezultatele remarcabile pe care le-a obtinut in cadrul terapiei homeopate, incat pentru un om neavizat ai spune ca el a descoperit roata, iar ceilalti medici, autoritati in domeniu, nu vor decat sa iti indoape copilul de pastile si siropuri periculoase si scumpe, transformadu-l in leguma. Nu are certificate rezultatele alea remarcabile, nu a avut un grup de studiu, nu recunoaste ca homeopatie e doar apa cu zahar, ba mai mult o ridica la grad de medicina a viitorului. Propune detoxifierea ca forma de tratament si eliminarea treptata a medicatiei standard cu potiunile lui magice.

De ce sunt atat de virulenta in acest articol? Pentru ca unii copii diagnosticati cu autism au sanse mari de recuperare daca primesc medicatia corespunzatoare si urmeaza terapii care sa ii ajute sa se dezvolte ca individ. Ce pierd acei parinti care merg pe mana tuturor salrlatanilor de acest gen? Nu numai banii, pentru ca sunt ferm convinsa ca domnul dr va recomanda un anume centru pentru terapia ABA, o serie de licori fara efect dar costitsitoare, nu! Acesti parinti arunca la gunoi sansa ca acel copil sa fie functional, sa poata comunica, sa poata crea si sustine relatii cu cel din jur. Daca un adult isi poate pacali creierul atunci cand inghide bilute de zahar ca se face bine, un copil nu are notiunea de efect placebo. Un copil cu autism nu intelege lumea inconjuratoare asa cum o intelege mamica sau taticul lui, el are nevoie sa invete cum sa invete! El nu intelege afectiunea asa cum o intelege un copil normal si nu este in definitiv un copil normal. El se naste autist si moare autist. Oricat de mult a avansat medicina, nici macar nu se cunoaste cauza exacta a autismului, dar oricum nu are la baza nici vaccinarea si nici intoxicarea cu metale grele asa cum sugereaza domnul dr.

Nu credeti ca daca era asa de simplu sa tratam orice cu zahar, nu ne-am fi confruntat cu tot felul de neoplazii, sindroame, mutatii genetice, boli care de care mai ciudate si mai rare? Oare daca raspunsul era asa de la indemana, medicina alopata nu si-ar fi gasit justificarea?

Pana acum singura medicina care are raspuns in proportie covarsitoare pentru toate afectiunile cunoscute este cea alopata. De ce nu vindeca rugaciunea si dumnezeu amputatiile? De ce nu vindeca homeopatia de cancer? De ce nu vindeca medicina naturista afectiunile coronariene? Evident astea sunt intrebari stupide, la indemana oricui, insa nu oricine si le pune. Pana la urma suntem o natie de superstitiosi prosti care consuma reclama pe paine si nu isi pune nici cele mai elementare intrebari. Am ajuns la concluzia ca un copil de 4 ani e mai destept de multe ori decat adultul care l-a facut; acel copil insira o groaza de " de ce?"-uri ca sa stie ce i se intampla, de ce e mai buna aia decat celalata, de ce e rosu e rosu, de ce ia medicamentul ala etc.

17 comentarii:

  1. "Pana la urma suntem o natie de superstitiosi prosti care consuma reclama pe paine si nu isi pune nici cele mai elementare intrebari." Ştiu, eşti supărată, pe drept de altfel, dar nu generaliza. Noi, românii, nu suntem acei superstiţioşi proşti. Cei de care spui tu nu sunt români, au doar eticheta cu care se laudă.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu sunt nationalista, nu am fost niciodata si cand am scris articolul asta eram mai mult decat furioasa. Imi cer scuze daca am ofensat pe cineva, dar pur si simplu nu pot intelege cum de mai exista sarlatani de genul asta...nu numai la noi, peste tot in lume.
    Imi aduc aminte ca in urma cu ceva vreme, o anumita firma producatoare de camere hiperbarice, lansase pe piata un studiu care presupunea ca autismul se poate vindeca prin sedinte de oxigenare in camere de acest fel. Parintii disperati au achizitionat astfel de camere hiperbarice. Ulterior studiile au demonstrat ca sedintele astea nu au legatura decat cu dorinta de a vinde cat mai mult si ca in cazul autismului nu aduc imbunatatiri asa cum promitea studiul, efectuat de altfel in aprox o luna.
    Si promisiuni care tin de astfel de tratamentte miraculoase ar putea continua. E devastator pentru un parinte de copil cu autism sa descopere nu numai ca a fost inselat, dar ca a pierdut timp pretios cu aberatii din astea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Functioneaza destul de bine Low Dose Naltrexone ( ieftin si eficient ). s-au facutceva experimente cu rezultate bune,s i doctorii fac presiuni pentru FDa-ul sa inceapa sa faca studii, pentru a-l aproba ca medicatie (fara efecte secundare )pentru autism, tulburari de spectru autist.
    Merge bine, in combinatie cu eliminarea oricarei cereale din dieta. Nu vorbesc din "citite", ci din experienta : nu va vindeca, insa va imbunatati situatia.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu nu m-am atacat ca ai generalizat cu natia superstitioasa, nici macar nu am ridicat spranceana. Am inteles ce vrei sa spui, te referi la majoritate, din pacate inca este o majoritate . Se poate face o legatura aici : desi pot presupune ca sunt mai multi atei si similari decat se vede cu ochiul liber, sunt totusi o minoritate , majoritatea sunt religiosi sau cu o gandire tipic religioasa i.e. gandire magica. Este de asteptat ca asemenea "ganditori" sa alerge spre solutii facile, miraculoase, care te vindeca de tot .

    RăspundețiȘtergere
  5. @Tzipi
    Stiam ca Naltrexone-ul era folosit sau inca e pentru dependenta de alcool, droguri. Chiar nu stiam ca au facut teste si pentru autism. Oricum e bine de stiut.

    @Saturnine
    Daca nu existau consumatori de povesti cu miracole si licori pentru vindecat orice nu ar mai fi existat nici nenea asta de care vorbesc eu. Si apropo de "distinsul" domn dr. Am citit cate ceva legat de el si singurii pacienti cu care se lauda sunt doi frati, in privinta carora am mari dubii in ceea ce priveste diagnosticul. Cum spuneam si in cele scrise mai sus, nu orice intarziere in dezvoltarea limbajului expresiv inseamna automat autism. Eu cred ca multi parinti, de-aia credinciosi cu gandire limitata, vor sa creada ca fiul/fiica lor are autism. Cred ca se incadreaza la ceea ce literatura de specialitate numeste sindrom Munchausen prin procura(by proxy).Si probabil fix aia sunt mari consumatori de povesti homeopate, pentru ca acolo, la homeopat, obtin ceea ce nu pot obtine de la un medic.

    RăspundețiȘtergere
  6. Asta cu Munchausen cu proxi sau fara dar mai ales cu proxi cand e vorba de un copil, nu e degenerativ, like psihoza? Nu devinde din ce in ce mai grav? Adica e una sa zici ca copilul are ceva si sa ii dai homeopatice care sunt inofensive, si e alta sa iti imbolnavesti copilul ca sa fie pe bune toata treaba ? Credeam ca Munchausen by proxi e mai ales in aceste cazuri grave si ca ce nu se incadreaza aici e doar grija exagerata sau lipsa de obiectivitate vis-a-vis de dezvoltarea copilului .

    RăspundețiȘtergere
  7. Din cate am citit eu, nu pe net, sunt cazuri si cazuri. In mare parte parintele, daca vorbim de copii, fabrica simptome, care pot indica o boala grava ca sa obtina atentia staff-ului medical sau eventuale beneficii de alta natura. Sunt mai putine cazurile in care acel parinte chiar ii face rau copilului pentru a obtine atentia pe care o doreste, setul de analize care sa il incante etc.
    In general sindromul asta se manifesta atunci cand copilul e in perioada prescolara,iar parintele in general fabrica simptome de genul febra foarte mare, varsaturi, respiratie greoaie etc. In cazul autismului nu poti sa faci dintr-un copil sanatos, un autist, oricat ar minti de bine parintele. Sunt semne clare, comportament care indubitabil da de inteles ca acel copil are asa ceva. De aceea spuneam ca pentru dr Naghiu e raiul pe pamant sa dea peste o asemenea mama. Una care vede ca fiu/fiica ei nu vorbeste si gata da fuga la el. El nu e prost sa spuna ca nu e autist, corect? si ii prescrie "medicamente" fara efect de nici o culoare. Mama isi satisface nevoia de atentie,obtine o asa-zisa confirmare a unei afectiuni grave, pe care de altfel intr-un cabinet de psihiatrie nu ar fi obtinut-o, medicul asta ia banii, copilul nu pateste nimic si toata lumea e fericita. Asta e schema.Chiar am citit ieri pe un blog despre o astfel de mama. E invatatoare intr-un oras de provincie, nu retin exact unde, care declara ca are copil autist, desi recunoste ca a fost la 3 medici si nici unul nu i-a confirmat afectiunea, dar a dat peste o doamna dr ca i-a spus "sec" ca e autist. Nu precizeaza decat ca fiul ei nu vorbeste si da vina pe scapatul in cap de o asistenta si vaccinuri si afectiunile respiratorii, de altfel obisnuite pentru copii, pe care acesta le-a avut. Are si un set de poze in care personal, nu vad semne ale acestei afectiuni. E drept ca autismul are multe forme si acum depinde ce forma i-a fost diagnosticata. Ea in schimb se lamenta pe blog. A fost sau inca este pacienta acestui domn pe care cu greu il pot numi dr.

    Ca sa revin, cei cu sindrom Munchausen nu vor neaparat medicamente, vor atentie, vor teste medicale, vor sa isi demonstreze lor insisi ca au reusit sa pacaleasca si de data asta. Nu vor neaparat spitalizarea in sine. Si da sunt cazuri in care boala se agraveaza, motiv pentru care am inteles ca in cazul Munchausen by proxy mortalitatea e destul de ridicata, in jur de 20%.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am facut cercetari . Termenul a fost inlocuit de factitious disorder, si intr-adevar se poate manifesta ca pretentie ca exista boli, sau efectiv produce boli in persoana aflata in grija . Eu ma gandesc, ca ceva nu e in regula in capul persoanei care face asa ceva si in momentul in care nu mai obtine atentia prin simularea simpromelor, va trece la a imbolnavi efectiv pe celalalt, pentru a continua sa obtina atentia dorita . Zic asta pentru ca daca ceva nu e in regula in capul persoanei, ce il opreste sa mearga mai departe? Si consider ca nu orice parinte care este ingrijorat de sanatatea copilului , chiar si excesiv, sufera de aceasta maladie . Exista o limita a bunului simt, cum s-ar spune, intre o grija exagerata sau o maladie de acest fel . Adica si eu m-am tot gandit ca poate copilul meu are una sau alta, dar eu sunt normala la cap, si am studiat problema sa vad daca impresiile mele sunt juste . Si mie nu imi place sa ma duc la doctor :D adica mie nu imi place acea atentie, de obicei ma simt stanjenita cand trebuie sa primesc ingrijiri medicale, eu sau copilul, mai ales in cel din urma caz, chiar vinovata ca poate as fi putut face ceva sa nu se imbolnaveasca, sau ca ceva ce am facut, poate l-a imbolnavit. Dar totusi ma gandesc uneori ca daca are una sau alta si ma gandesc sa merg la doctor, si poate exagerez, dar avand in vedere ca nu ma duc la doctor non-stop, si nici a mea nu vorbeste suficient pentru varsta ei, dar nu are nimic altceva care sa arate a autism, deci ar fi absurd sa ma gandesc ca are autism si sa o si tratez pentru autism.Asta ar fi diferenta intre o persoana normala la cap si una anormala.

    RăspundețiȘtergere
  9. Saturnine, e una sa iti faci griji privind sanatatea copilului tau si e alta sa ii inventezi simptome ale unei boli si simptomatologia aia sa fie ca la carte. Nici un individ suferind de o anumita afectiune nu prezinta chiar toate simptomele caracteristice unei boli.
    Fi-mea a fost diagnostica cu tulburare de spectru autist si de asta imi era cel mai frica cand am mers cu ea la dr. Dar pana sa primesc o confirmare clara, m-au tarat prin tot felul de proceduri, i-au facut numeroase testari, m-au intrebat tot soiul de intrebari, mi-au dat un alt dignostic pentru ca nu prezenta chiar toate elementele caracteristice autismului clasic de tip Kenner, motiv pentru care pe certificat scrie tulburare de spectru si nu autism, si crede-ma ca nu absenta vorbirii i=a ingrijorat.
    Mama aia de care spun eu nu are copil autist cum nu sunt eu geniu. Cum spuneam, absenta limbajului expresiv nu inseamna autism. Mama aia descrie mai mult suferinta ei si nu a copilului, autismul lui nu e definit clar si nu isi prezinta decat pozitia ei ca mama, asteapta mila, atentie, de-asta a si deschis cont la banca sa fie ajutata, nu prezinta o copie care sa ateste boala etc. O gasesti daca ai chef de amuzament pe Scrisoare catre Dumnezeu. Cauta te rog pe Google ca nu retin adresa exacta.Eu cautam legaturi privitoare la dr minune si am dat de ea.

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi pare rau de diagnosticul primit de fiica ta.
    Am gasit si citit articolul . Zice ca a mers la ceva doctor normal, si ca i-a spus in 10 secunde ca e autist, ceea ce contravine cu ce ai spus tu, ca se fac teste :)Eu nu stiu, si sper sa nu stiu.Nu stiu exact ce inseamna limbaj expresiv . Fiica-mea se exprima mult si bine, doar ca nu pe romaneste :P spune cuvinte, dar nu foarte multe, si cand citesc ca la varsta ei altii spun cuvinte legate, ma gandesc sa ma duc cu ea la ceva psiholog de copii care se pricepe mai bine sa evalueze cat e de "normala" . Oricum, autista nu cred ca e, deoarece e foarte afectuoasa, face contact vizual, face ce ii zic, intelege multe si daca nu intelege deduce din gesturile mele, nu are comoportamente repetitive, nu e obsedata de rutina, si toate astea stiam ca impreuna sau separat sunt simptome. Ea e foarte activa, mai degraba as miza pe ceva ADHD , ca nu sta cinci minute in acelasi loc, si deci nu prea ii poti mentine atentia decat rar cand e ceva ce o intereseaza foarte mult, si poate de accea nu prea vorbeste ca ii fuge mintea la ceva de facut.

    RăspundețiȘtergere
  11. Limbajul expresiv se refera la capacitatea verbala a copilul de a se exprima conform varstei sale. Exista si un limbaj recepiv care presupune capacitatea copilului de a intelege ceea ce i se cere. Cea mai comunua tulburare de limbaj este cea expresiva. Exact cum descriai cazul fetitei tale. La varsta ei ar trebui sa stie un numar de cuvinte si/sau ar trebui sa formeze propozitii etc. Dar treaba asta nu e ingrijoratoare decat dupa o anumita varsta.
    Daca ai dubii privitoare la hiperactivitatea copilului tau iti recomand cu caldura sa mergi la un psiholog. Fie te linisteste si iti spune ca nu e nimic, fie iti va indica ce anume nu e in regula, daca este ceva, si ce anume poti face. Eu va doresc multa sanatate si sper sa nu fie probleme.
    Am divagat mult de la tema initiala, dar merg pe sirul discutiei.
    Orice medic bun vede copilul autist inca din primele minute, insa, asa cum am vazut cu ochii mei, sunt sute de copii, apartinand familiior cu un nivel de inteligenta scazut, de care nu se ocupa cu real interes nimeni si poti jura, tu ca si necunoscator in ale psihiatriei, ca e autist. Testele pe care eu le-am facut au fost ca sa imi determine exact forma de tratament, dozele necesare si sa imi inchida mie gura pentru ca eu nu vroiam si inca imi e greu sa accept acest diagnostic. Prezinta intr-adevar semne clinice clare si nu ma indoiesc de asta, dar totusi sper ca ei sa se fi pronuntat prea devreme. Din experienta mea, cand le-am spus ca fi-mea e muta la propriu si ca am dus-o la ORL pentru ca am crezut ca e muta, mi-au spus ca limbajul e printre cele mai lipsite de importanta simptome in cazul autismului. De-asta contest orice diagnostic care are la baza doar asta...lipsa limbajului si probabil ca si un medic de specialitate va spune acelasi lucru. Iar diagnosticul, sa fim seriosi, nu se da in 10 secunde...cand a avut timp sa ii puna intrebari? Au apucat macar sa se aseze pe scaun? E absurd...e o poveste de stors lacrimi si nimic mai mult. Desi nu asta era tema discutiei...:D

    RăspundețiȘtergere
  12. @Dada, Saturnine
    Un pic mai târziu răspunsul referitor la naţionalism. Nu sunt deloc naţionalist, dimpotrivă. Atâta doar că dacă spui cuiva în mod repetat că este într-un anumit fel va începe să şi creadă asta. Mă gândeam că repetând îndeajuns ideea că românii nu sunt superstiţioşi poate se prinde ideea de careva. Iar dacă nucleul este destul de dur şi persistent... Mai şti?
    Sănătate tuturor! Şi fericire, chiar dacă este trăită altfel decât noi, "normalii".

    RăspundețiȘtergere
  13. Normali...depinde din ce punct de vedere privesti. Un credincios se va considera pe sine normal si pe noi lucratura satanei.
    Din pacate imi mentin ideea...de mici romanii sunt formati asa. Nu exista scoala, gradinita, institutie publica fara icoane pe pereti, nu exista post TV fara horoscopist de serviciu, sunt mai multe biserici decat scoli, e plin internetul de indemnuri contra Codex Alimentarius, pro homeopate si naturiste, nu esti om de caracter daca nu esti credincios, nu esti intreg la minte daca nu crezi ca in 2012 se duce dracu lumea etc.
    Suntem o natie de naivi superstitosi intr-o proportie covarsitoare. Si nu spun asta ca sa conving pe cineva de ceva, spun pentru ca ma doare mai ales pentru faptul ca fi-mea va trai in societatea asta mizera, unde se promoveaza incultura si nesimtirea.

    RăspundețiȘtergere
  14. Trebe sa ne unim, ca sa traiasca fii si fiicele noastre in societate in societate (ca stat in stat) sa nu fie singuri si sa isi promoveze reciproc cultura si bunul simt :D Sau/si sa facem tot posibilul sa schimbam aceasta societate, sa nu avem frica .

    Am vazut ca ai mentionat codexul al. what's up with that ? Ca peste tot vad tot felu de disperati, cum am fost si eu la inceput, dar apoi am obs. ca nimeni nu da un kkt de citat elocvent din acest codex de unde sa reiasa aceste povesti inspaimantatoare .

    RăspundețiȘtergere
  15. cica site-ul se cheama parinti rationali. oti fi fiind. dar sa stiti ca nu toti ceilalti sunt prosti, daca voi suteti...rationali. m-a enervat putin cat va dati de destepte. sa ma iertati. si copilul meu are diagnostic de TSA. ok. sa dea Domnul sa nu fie asa- adica sunt si cu "dusmanu"- credinta. nu habotnica. si legat de dr. Naghiu, cred ca am sa incerc. am citit o carte, printre primele despre autism. nu cred sa fi fost tradusa- am gasit-o on-line - "autism for dummies". si e interesant ca acolo zice ca sunt multi care zic ca vindeca autismul si sa ne ferim, dar tot acolo zice ca una din teoriile legate de autism zice ca autismul e de fapt o intoxicatie cu metale grele. ca de unde si de ce nu zice. dupa cum bine stim nu prea se stie totul despre autism.
    legat de tanarul meu voiam sa va zic ca nu a fost un diagnostic la repezeala, desi au fost trei doamne doctor care au zis de cand l-au vazut si una din ele l-a si testat cu psihologi. cu intrebari - de gen test portage. adica daca chiar ati trecut pe acolo trebuie sa fi auzit si de astea.
    asa- si in cartea asta ( daca o vreti v-o pot da, nu ocupa mult spatiu si e usor de trimis pe mail sau in orice alt fel ati putea dori- skype merge repede) , la fel si alte carti pe care le-am gasit si salvat , despre autism sau Montessori- alt fel de educatie. si fac ce fac si o iau pe aratura. voiam sa zic ca tot in cartea cu autismul pentru tonti zice ca s-ar putea sa ajute chelarea de metale grele- adica un fel de detoxifiere , facuta cu metode homeopate. asa ca- respectivul doctor s-ar putea chiar sa stie ceva. din cate am vazut eu pe net are echipa cu psihologi cu tot. adica nu e el cel mai tantalau. e bine sa ne ferim de hoti si de furtisaguri- asta ar fi chiar pe fata. dar sa nu jignim pe nimeni.

    RăspundețiȘtergere
  16. am uitat sa zic ca nu-s oarece toanta, sunt un inginer care citeste tot ce apuca, inclusiv psihologie. ca mi-am alaptat copilul pana la aproape 5 ani- adica 59 de luni. nu pe strada- adica nu vreau sa zic ca am demonstrat ceva. am vrut sa intrerup cand avea 2 ani si am oprit eu ceaiul- beam un ceai pentru lactatie, dar s-a dovedit ca nu aveam nevoie de el. si el a mai supt cand mergeam la somnic, ca era dupa-masa cat a mai dormit dupa-masa si apoi numai la somnul de seara si cand era suparat tare. adica chiar m-am straduit. am auzit teorii cu mame reci. n-am vazut si nu cunosc. mai reci decat cele ce pleaca prin alte tari si-si lasa copiii cu cine se nimereste. ziceati undeva de copii ce nu sunt bagati in seama si nu vorbesc de aia. eu cunosc copii pe care parintii lor nu dau doi bani si vorbesc copiii, nu au autism din cauza asta. asa ca- mai cautati si mai cititi. poate ca exista autism de casa de copii, ca am mai auzit teoria copiilor ce se leagana, dar de acolo la copiii ce au autism... nu va mai dati destepte decat daca aveti macar educatie in psihologie sau medicina. e plin pe net de toti desteptii. aici e de destepte...
    am 48 de ani, adica l-am facut tarziu, dar am intalnit parinti de 25 cu copii cu aceeasi problema. am fumat. am locuit la Baia Mare, dar nu toti copiii din Baia Mare sau Zlatna ( cu metale grele de gen plumb - in poluarea atmosferica zonala in tineretea mea si pe urma) au autism. deci nu poate fi nici asta 100%. sa nu va imaginati ca nu am cautat motive. de ce eu? de ce el? visul meu a fost mereu sa-i raspund la toate intrebarile cu "de ce". credeti ca mi-as putea dori altfel? nu am nevoie de banii vostrii. nu vi-i cer. nu vreau nimic de la voi. doar sa va treziti. chiar sut tot mai multi copii cu aceasta problema. bine ar fi sa se afle cauza. sau leacul. sau amandoua. nimeni nu-si doreste sa nu fie imbratisat de copilul lui. si l-am iubit din prima secunda . de cand l-am vazut prima data. nu ca nu mi l-as fi dorit. nu ca nu l-am mangaiat si in burtica. sau ca nu i-as fi povestit. cum puteti voi eticheta pe toata lumea fara sa stiti nimic???????? si daca medicul din Bucuresti ne-a scos din sarite ca a bagat urgenta peste consultatie, ca puiul meu era treaz de la 7 si era deja ora 14 cand ne-a venit randul si tatal lui nu mai avea rabdare ( o fi el mai autist :P- asta se voia o gluma) si fiindeca voia sa ne interneze , dar ni s-a parut neserioasa //nepunctuala. la Ploiesti dupa ce ne-a consultat si ne-a verificat si ne-a si dat sa facem terapie ABA acolo cu psihologii ei, diagnostic nu a vrut sa ne dea. diagnostic am luat de la al treilea , dar toti trei au zis autism. nu s-a leganat. nu a invartit obsesiv roti de masini. nu mergea pe varfuri. dar nu numai astea sunt semne. clar s-a manifestat ca nu aude. ca nu ne vede. decat daca are interes. si multe alte. stereotipii.
    nu puneti etichete asa de usor. nu toata lumea asta e proasta si needucata, desi sa stiti ca ma intreb ce fac cei ce nu stiu sa caute si care habar n-au de autism. ce pot sa va spun mai mult?! ca va doresc sa fiti sanatoase si copiii vostrii sa nu sufere de autism. de fapt imi doresc copiii tuturor sa fie sanatosi si bine. ca sunt boli mai rele, adica sunt boli. si daca pe copilul tau il doare tre' sa fie mai rau. si nu ma pot gandi. mult noroc

    RăspundețiȘtergere
  17. iar am ajuns sa recitesc. si articol si comentarii. si ma intreb cate dintre dumneavoastra au calificarea sa spuna care e cel mai bun tratament la autism. poate cei cativa medici psihiatrii care mai exista in tara asta? si care oricum fac tratamente de acum cel putin 50 de ani. si ca e Rispolept sau Encefabol sau vitamine- ca pana la urma ce mai conteaza. si ca e SACCHARUM- cum am inteles ca-i zice unei dilutii de zahar. poate e mai mult. poate e altceva in fapt. si cine suntem noi- nespecialistii sa ne dam cu parerea. medicina homeopata a avut efecte pozitive in autism. puteti citii "Understanding Autism For Dummies", nu ca ar fi cea mai tare carte despre autism, dar zice niste chestii generale. e drept ca sfatul de baza e sa ne ferim de inselaciuni, ca multi vor profita de buzunarele parintilor si vor promite vindecarea, dar homeopatia e medicina. nu e camera hiperbarica. care si ea ajuta cuiva. daca nu autismului.
    ma mai deranjeaza ideea ca unui parinte i-ar conveni un diagnostic de felul asta. ca daca nu vorbeste e autism. nu cred ca cineva poate gandi asa. mutenia e altceva. dar nu fiindca diagnosticul a fost oricum pus de un medic, dar fiindca pe mine ma omoara ideea ca nu tre' sa completezi fisa de zece lucruri pe care copilul tau nu le face ca sa fie autism. ajunge sa bifeze 3-4. si in plus poate fi autist si daca vorbeste. poate fi chiar foarte destept . se cheama Asperger. sindrom. si nu mai exagerati. nu e nimeni pe lumea asta sa-si doreasca copilul bolnav.
    legat de medici, poate sa fi fost eu cea mai ghinionista ca primii doi medici sa fie de toata groaza . nu am sa uit niciodata ca povesteam celui de-al doilea- dr Toma , seful clinicii de psihiatrie pediatrica , ca-i dau fiului meu laptisor de matca. ce mi-a zis ea: poti sa-i dai orice. asta da raspuns, nu credeti????nu cred c-am s-o uit. acum avem un alt medic. care ne-a dat si medicatie. e drept ca vitamine . de multe feluri. daca zaharul l-ar ajuta, asta i-as da. prin cartile de specialitate se vorbeste de CHELAREA DE METALE GRELE. poate ati auzit. asta poate fi facuta homeopat. la fel legat de vaccin, nu anularea lui, dar anularea raului facut de el. homeopatia poate scoate lucrurile rele din organism pe cale chimica si cat mai putin dureroasa. asta am inteles eu. si zice ca si ajuta. la Constanta e o doamna doctor foarte priceputa. pacat ca nu am aflat mai devreme, dar poate ca nu e tarziu niciodata.
    nu rezist tentatiei sa va raspund. sa ma iertati. si va doresc sa fiti sanatosi si copiiilor vostrii sa fie mai sanatosi decat sunt.
    daca aveti nevoie de carti despre autism sau chiar materiale . cred ca am salvat gramada. costa ingrozitor de mult si lumea e rea si parca toti vor sa profite de parintii copiilor cu probleme.

    RăspundețiȘtergere