sâmbătă, 10 iulie 2010

Medicina fara principii active- Homeopatia.

Pentru ca pe mine cand ma apuca nu pot sa ma mai opresc usor, si pentru ca momentan sunt stresata de "atacurile energetice" ale irationalului am decis sa continui seria despre tratamentele alternative cu homeopatia.

Uuuuuu cati termeni interesanti si plini de mister am gasit... memoria apei, sublimare, potentare etc. Cu asa o terminologie trebuie sa fie si eficace chestia asta, nu?

Multi confunda homeopatia cu folosirea plantelor medicinale. Marea parte a medicamentelor homeopate au, insa, la baza substante chimice care nu isi au originea in plante.

Principiul pe care se bazeaza homeopatia s-ar traduce in romana cu "cui pe cui se scoate". Deci o substanta care ar provoca febra are "puterea" sa trateze febra.

Ceea ce nu cunoaste multa lume este faptul ca acest principiu activ este atat de diluat incat in toata sticluta de X medicament homeopatic nu a mai ramas nici o molecula din el.

Un exemplu:

O dilutie normala in homeopatie este, de exemplu 30C. Ce inseamna asta? Fanii homeopatiei spun ca dilutia ar fi de ~1 la 1 milion. FALS. Dupa minimele mele cunostinte de matematica, si am fost un elev sub mediocru la materia asta, inseamna o picatura la 100 de 30 de ori. Deeeeci 1 in 100 de 30 de ori, deeeeci 10 60 adica o dilutie de:

1 la 1,000,000,000,000,000,000, 000,000,000,000,000,000,000,000,000, 000,000,000,000,000.

Holy Placebo!

Ce mai sustin homeopatii? Ei sustin ca cu cat e mai diluat un remediu cu atat mai puternic e. Popularul Oscillococcinum foloseste inima si ficat de ratza (:D) intr-o dilutie de 200C. Deci O parte ficat+inima de Donald Duck la 100 200 parti apa.

Va rog sa nu-mi cereti sa scriu asta cu zerouri, va rog din "suflet"!

Si atunci cum functioneaza aceste medicamente? pai medicii homeopati sustin ca apa are memorie, incercarile lor de a demonstra "memoria apei" nu au avut pana in prezent succes iar la manusa aruncata de James Randi, 1 mil. $ pentru persoana care ar demostra o cat de mica deosebire intre un medicament homeopat si apa chioara, nu a fost ridicata pana acum de nimeni.

De fapt, toate testele care au fost facute pana acum, au aratat ca medicamentul homeopat in sine nu are cum sa functioneze. El e numai apa, sau alcool sau zahar. Orice substanta activa ar fi existat la inceput a fost diluata pana la disparitie. Apa e doar H2O, doi atomi de Hidrogen si unul de Oxigen. Atomii nu au creier si deci nici memorie.

Intrebarea mea, la care mi-as dori un raspuns de specialitate este: daca apa are o memorie si daca in dilutii uriase substantele chimice ar avea efect, inseamna ca apa de la robinet e medicament homeopat?

OK atat pe ziua de azi, ma doare mintea deja 1 la 100 200 e prea mult pentru mine, tre' sa-mi revin.

PS - Despre efectul placebo, data aviatoare.


P.S. 2 - Daca am gresit la calcul va rog sa ma corectati - "eu e blonda" iar profesoara mea de mate din liceu ar ramane uimita ca pot folosi atatea zerouri fara sa lesin.







7 comentarii:

  1. Foarte tare!!! Asteapta-te insa sa se crizeze un nene sau o tanti pro-homeopatie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos, sa vina si sa se crizeze, nu cred ca i-ar depasi in vocabular pe fratii ortodoxoizi care au trecut pe aici.
    Dupa ce ii trece crizarea poate reuseste sa-mi raspunda la intrebarea pusa:
    Daca apa are o memorie si daca in dilutii uriase substantele chimice ar avea efect, inseamna ca apa de la robinet e medicament homeopat?
    Eu personal nu imi doresc o apa cu memorie, nu mi-as dori sa-mi povesteasca apa pe unde a trecut inainte sa ajunga in paharul meu..
    In al doilea rand de unde reusesc ei sa faca rost de apa senila, de apa fara memorie pt dilutiile lor? orice apa ar folosi, ea are deja amintiri. Offf cat de greu trebuie sa fie pt biata apa sa stie atatea lucruri si sa nu aiba gura sa le spuna.

    RăspundețiȘtergere
  3. Gandeste-te ca apa aia de la robinet a trecut SIGUR printr-un om (deci esti canibal/a), printr-o toaleta, printr-o uzina de procesare chimica sau prin straturi geologice ce contineau depozite de substante toxice (uraniu, taliu, arsenic, etc). Conform principiilor homeopatice, respectiva apa (chiar daca contine doar urme din respectivele substante - sau nici o urma) ar trebui sa fie substantele cele mai ucigatoare (si scarboase!) cunoscute de om. Mai ca imi vine sa beau doar apa de sinteza... desi poate oxigenul si hidrogenul au la randul lor memorie - ca atunci am pus-o...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ei vezi? Eu am spus ca nu vreau sa-mi imaginez ce ar putea sa-mi spuna apa! prin cate cimitire a trecut, de cate ori a fost urinata etc. Merci, de acum va trebui sa beau numai alcool, macar betivii nu prea mai au memorie asa ca presupun ca apa din vodca a uitat totul :D

    RăspundețiȘtergere
  5. „Holly Placebo!” O știu și eu pe Holly asta, e tipă de treabă. Cu toate astea cred că vroiai să vorbești despre „Holy Placebo” care e altcineva :D .

    RăspundețiȘtergere
  6. Holy, Holly, Hoooollly dupa atatea zerouri nici nu mai conteaza.
    Dupa ce termin de scris, vad cate greseli fac si ma apuca groaza, le mai corectez, pe unele nici macar nu le mai vad. Merci de atentionare. Ii tai un L lu' madame.

    RăspundețiȘtergere
  7. http://www.youtube.com/watch?v=SRTlJwy2loA
    ,,Homeopatia-o analiza stiintifica si spirituala" de Oana si Alex. Iftime( cercetatori biologi).
    Cartea despre care se vorbeste in clipul asta pe ayoutube am citit-o cu mare delectare intelectuala. Este o pledoarie documentata riguros impotriva elucubratiilor homeopatoide. Homeopatia merge pe aceleasi principii pe care functioneaza si shamanismul, nestiintifice ci magice. Pentru scepticii liber cugetatori asta ar provoca rasul. Oricum homeopatia nu are principii stiintifice reale si valide. Nu stiu ce spun ,, ortodoxoizii"de care vorbiti. Sa avem capul pe umeri si mintea treaza !

    RăspundețiȘtergere