marți, 6 aprilie 2010

E pacat sa...

Ieri, 5 aprilie, a doua zi de Paste, luni pentru mine, m-am apucat sa pun in masina de spalat hainele fetei. Pentru ca e copil si se murdareste extrem de repede si mai nou insista sa manance singura, ramasesem fara haine de stat in casa si iesit afara(eu le tin pe categorii). Pentru ca am petrecut zilele astea impreuna cu familia mea, tatal meu a fost martorul imprudentei mele de a spala in sfanta zi de luni. Mi-a spus clar si raspicat ca "e pacat". L-am intrebat de ce e pacat? De ce nu e pacat sa spal vasele dupa ce mananc in ele, ca doar tot spalat se cheama? De ce nu e pacat sa ma spal pe dinti, pe corp? De ce nu e pacat sa spal chiuveta, vasul WC daca e murdar? De ce se aplica regula pacatului doar la hainele spalate in masina de spalat? Evident aceleasi intrebari le adresez tuturor crestinilor, alora care nu si-au petrecut noptile pe la primiri urgente de la prea multa mancare si/sau bautura. De ce e pacar sa spal hainele de paste, de Florii, de Craciun, duminca, vinerea, in zilele cu cruce etc?
Pe mine treaba asta m-a enervat la culme. Mi-a fost suficient faptul ca am fost asaltata cu indemnuri de a tine post, de a merge la biserica sa ma spovedesc, impartasesc, sa trec pe sub masa/Aer(cum i-o zice exact nu stiu...am auzit ambele variante), sa stau cu batic in cap si restul de indemnuri crestine care mai de care mai ciudate, dar sa nu spal? Sa nu dau cu aspiratorul cand fi-mea imprastie faina prin toata bucataria?...e de-a dreptul pur si simplu. Oamenii astia au creierul mai mult decat spalat. Nici macar prostie nu se mai poate numi. Sunt la fel ca oamenii bolnavi psihic care se cred Spiderman sau Al Capone sau Ileana Cosanzeana. Pana la urma a fi un bun crestin in ochii lor se rezuma la ce intra si ce iese pe gaurile aferente fiecarui proces fiziologic in parte, la statul cu organul genital in mana, ca azi e sarbatoare, la purtatul de haine 'bune' numai in ziua sfanta si la rugatul pentru sanatate si alte alea la icoana(sau, in functie de situatie linsul moastelor).
Si ma intreb, revenind la spalat, de unde stia Dumnezeu de masina de spalat acum cateva mii de ani, de-a trecut repede pe lista dracoveniilor care spurca ziua sfanta?De ce ii plac taman oamenii aia care nu spala, nu se spala si nu ii lasa nici pe altii sa faca treburile astea?Mi s-a mai explicat ca e pacat sa fac treaba in zi de sarbatoare. Nu zau? Treaba mare am voie sa fac sau ma abtin pana a doua zi?

5 comentarii:

  1. Hei!!! Spiderman exista. Joaka poker cu Elvis.
    On topic. Am facut o data imprudenta sa vreau sa spal intr-o zi de sarbatoare. Ai mei au facut niste ochi mari si au zis dar... e pacat!
    Am pus aceeasi intrebare. Dar de ce? Pai se zice ca atunci cand speli de sarbatori laturile de la spalare sunt date rudelor moarte (mama murise destul de recent atunci)
    Si gandindu-ma la "Bunul" Dumnezeu cum ar sta cu mama mea in rai si i-ar zice:
    Ai dus o viata exemplara, fara prea multe pacate, dar vezi tu, fitu a spalat in zi de sarbatoare. Ia si bea si tu laturile astea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce probleme si la voi. Eu intodeauna m-am intrebat de ce-i pacat sa-l f*ti putin verbal pe Cristos. Ca doar nu e ca si cum ai face-o la modul real. Sunt niste unde mecanice doar, ce dracu!

    RăspundețiȘtergere
  3. „E păcat” nu fiindcă persoana care face afirmaţia ar urmări un fir logic care să-i motiveze inactivitatea (deşi îmi imaginez că a existat unul odată, altfel nu s-ar fi constituit într-un imperativ) şi nici măcar fiindcă ar fi un reflex. Cred că „e păcat” reprezintă mai degrabă un îndemn la conservare (a culturii, tradiţiei, a unei căi deja cercetate şi care nu a părut să genereze inconveniente majore, astfel încât schimbarea acestei căi nu ar justifica efortul).

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu sunt de aceeasi parere!Cum Dumnezeului sa nu fac curat sau sa spal,e ceva atat de absurd!Eu nu cred in asemenea prostii si eu fac ce vreau,am trecut demult la Ateisti.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu sunt de aceeasi parere!Cum Dumnezeului sa nu fac curat sau sa spal,e ceva atat de absurd!Eu nu cred in asemenea prostii si eu fac ce vreau,am trecut demult la Ateisti.

    RăspundețiȘtergere