miercuri, 17 februarie 2010

Unde si ce invatam?

Avand un copil deja maricel (adica peste 4 ani) incepi sa te intrebi unde poate invata anumite lucruri. Adica nu intotdeauna parintii au timp si rabdare si talent de profesor pentru a transmite cunostinte copilului. Ca sa “puna capac” Ministerul Educatiei nu include programa scolara chestii absolut necesare pentru cultura stiintifica a oamenilor. Cum ar fi “teoria evolutiei”.
Am descoperit in Bucuresti, Romania un loc minunat unde copilul poate invata niste lucruri minunate. Locul este Muzeul de Geologie (www.geology.ro). As vrea sa-i felicit pe acesti oameni. Am participat acum 2 ani la programul “Masina timpului geologic” care se adreseaza copiilor prescolari (3-7 ani). Programul consta in circa 10 cursuri, cate 1 pe luna. In cadrul primului curs copilul invata despre planeta pamant. In ultimul curs copil invata despre aparitia omului pe pamant. In celelalte se invata despre aparitia plantelor, soparlelor, dinozaurilor, mamiferelor, etc. Fi-mea a facut acest curs la 5 ani. Si nu stiu cati copii de 5 ani jumatate stiu ce este un “dimetrodon” si cum arata el. In plus se poate lauda cu “sculptura” din lut a unui exemplar :). Metoda de invatare este “prin analogie” iar creativitate copiilor este stimultata. Mi-a placut foarte tare primul curs in care copiilor li s-a dat un ou si s-a discutat de analogia ou-pamant (nucleu-galbenus, scoarta-coaja). Copiii au pictat pe ou calota polara, oceanele, etc.

Intentionez ca in acest an (adica in anul scolar viitor) sa o duc la cursul “A, B, C, D i n o la Muzeu” care se adreseaza copiilor scolari (7-9 ani). Sper sa fie cel putin la fel de interesant.

Pentru cei de la Muzeul de Geologie – Felicitari! O initiativa laudabila pentru a umple goluri in educatia copiilor.

3 comentarii:

  1. Mă oftic. Prin provincie slabe speranţe să găseşti ceva asemănător.

    Am avut totuşi ocazia să ajungem în Londra. Foarte multe muzee londoneze sunt gratuite pentru vizitare, şi sunt incredibil de bine structurate şi dotate. Iar conceptul prin care informaţia este transmisă copiilor este lăudabil din toate punctele de vedere. Stăteam căte 8 ore prin Muzeul de Istorie Naturală, de exemplu, şi nu simţeam cum trece timpul.

    Am ajuns şi la un muzeu din România deschis de curând: Muzeul Deltei din Tulcea. Felicitări celor de acolo, este la standarde înalte. Să nu-l rataţi, aveţi ce învăţa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai sunt cursuri si la Muzeul de Arta (tot Bucuresti). Si acolo sunt chestii interesante iar la final se aplica ce-au invatat in atelier ... ceea ce este un adevarat curaj - imaginati-va 20 de copii de 4-6 ani dotati cu vopsele pe farfurii de plastic, cu pensule foarte groase si trafaleti + foarfece, lipici si materiale textile care sa faca "assamblage" intr-o sala cu marmura pe jos din fostul palat regal :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Din pacate nu am asa ceva in zona... Si eu ca bucuresteanca mi-am petrecut mult timp pe la Antipa, la Muzeul de Istorie sau de Geologie. Acum ma multumesc sa-mi duc copiii la mici muzee private din zona mea, care au expozitii cu fosile descoperite in regiunea vulcanica de aici si diverse roci sau pietre semipretioase. Cand au sa mai creasca, sa putem face o excursie de o zi putem vizita o multime de muzee mari din zona (60-150 km). La distante de genul asta e imposibil sa discut de inscrierea lor la un curs organizat de unul dintre aceste muzee. Deh, exista si dezavantaje in a locui intr-un sat :))

    RăspundețiȘtergere