miercuri, 3 februarie 2010

Mituri si superstitii. Astazi, meniurile "la borcanas".

Mancarea la borcanas are pentru cele mai multe mame din Romania o reputatie extrem de proasta.
E plina de conservanti, au sa sara cu gura unele... nimic nu este mai bun ca mancarea proasparta, preparata cu dragoste si sudoare de mama, au sa spuna altele...

Asa cum pana acum stiti, eu am doi copii. Pentru Tamara am gatit zilnic mancare proaspata, la Harry nu am mai avut nici timpul si nici cheful sa fac asta (sunt o mama denaturata, stiu) asa ca de la 4 luni i-am inceput diversificarea cu sfantul borcanas de la firma care incepe cu H si se termina cu ipp :).

In afara faptului ca aceasta firma are o reputatie impecabila si o istorie de zeci de ani (in 1932 a inceput sa produca mancare pentru sugari) m-am informat despre ce anume se gaseste in infamele borcanase.

Recomand tuturor mamelor care nu ma cred sa ia un borcanas (de la orice firma cu ceva renume) si sa citeasca ingredientele.

Meniul cu morcov si cartof:

Morcov: 78%
Cartof: 10%
Apa
Ulei de rapita: 0,9%

Meniul cu Morcov, cartof, orez si carne de vita:

Legume (morcov si cartof) 40%
Apa
Orez
Carne de vita 8%
Sare iodata 1,4% (meniul este pentru sugari mai mari)

Fara adaos de arome, conservanti, coloranti etc

Legumele folosite provin din culturi supravegheate pe care nu sunt folosite pesticide si ierbicide ,nu spun Bio pt ca acest cuvant a devenit o religie in sine, dar macar exista cineva care verifica din punct de vedere calitativ aceste produse si care verifica animalele de la care provine carnea.

Eiiii asa ceva nu se poate, au sa sara cu gura mamicile "anti conservanti", fara conservanti nu ar putea ramane proaspete in rafturi atata timp ...

Luis Pasteur (nu este cantaret si nici actor) a inventat inca din secolul 19 metoda numita pasteurizare. Aceasta metoda a revolutionat industria alimentara facand posibila aparitia conservelor cu durata mare de valabilitate si fara adaousuri chimice prin sterilizarea termica a continutului si inchiderea ermetica.

Ca o mama (i)responsabila ce sunt, am decis sa nu imi mai pierd timpul gatind zilnic o cescuta de mancare si sa acord incredere si acestei metode.

Nu am avut nici un fel de probleme... ba din contra, Tamara cea hranita "natural" a ajuns o miorlaita care nu accepta nici un fel de legume in afara de cartof iar Harald cel hranit industrial mananca orice.





2 comentarii:

  1. Un "bonus" pentru borcane ar fi faptul ca sunt special facute pentru copii mici si mult mai controlate si testate fata de alimentele de pe tarabele din piata.
    Eu n-am inteles niciodata chestia asta cu ii dau numai fructe in piata si niciodata de la borcan. Din punctul meu de vedere sunt mai multe psticide si ingrasaminte in fructele din piata fata de ce gasesti in borcan.
    Si fi-mea tot cu firm H .... ipp a crescut :))

    RăspundețiȘtergere
  2. al meu e hranit in proportie de 90% cu borcanase. E sanatos tun si mananca orice ii dai. Din pacate in cultura romaneasca (si nu numai) mancarea gatita in casa e considerata ca fiind cea mai buna. E greu de depasit acest "ideal"

    RăspundețiȘtergere