duminică, 24 ianuarie 2010

Navingand printre superstitii

Meseria de parinte nu e deloc usoara. Necesita timp, rabdare, afectiune, intelegere si mai presus de orice ratiune. In definiv munca unui parinte nu se rezuma numai la a mentine in viata o fiinta ci are rolul de a o forma din toate punctele de vedere.
De cand am ramas insarcinata am fost asaltata de superstitii si sfaturi. Printre cele mai hilare(ca sa nu zic idioate) sfaturi vreau sa le prezint pe urmatoarele:
1)Cat timp esti insarcinata sa nu fac ecografii intrucat iradiez copilul.
Persoana care mi-a recomandat aceasta memorabila sursa de amuzament era la randul ei insarcinata si nu facea confuzie intre radiografie si ecografie, era pur si simplu ignoranta. Considera printre altele ca orice aduce cu medicina e doar o metoda de a sustrage bani de la naivi.
2)Sa nu fac sex cat timp sunt insarcinata pentru ca...si aici am auzit 2 variante
-"spurc" copilul
- risc sa ii deformez capul, memebrele, organele interne
3)Sa nu ma epilez cat timp sunt insarcinata, intrucat creste riscul de avort spontan
4)Sa nu mangai, sa nu tin langa mine sau, mai rau, pe burta mea o pisica pentru ca...o sa iasa bebelusul plin de par(asta pentru ca toti cei care ma cunosc ma stiu o impatimita a pisicilor)
5)Sa merg sa ma spovedesc/impartasesc la biserica daca vreau ca bebelusul sa fie sanatos, ca de nu...ei bine, de nu o sa iasa malformat, foarte bolnav sau chiar se va naste mort. Iar unele chiar mi-au recomandat aprinderea de lumanari, neaparat la vii
6)Arhicunoscutul indemn de a manca cat pentru 2
7)Sa nu mai port pantofi cu toc pentru ca atunci cand merg zgaltai copilul
8)Sa nu ma cert cu nimeni cat timp sunt insarcinata pentru ca o sa nasc un copil agitat
9)Sa nu fur nimic intrucat obiectul furat va aparea sub forma de pata pe trupul copilasului

Sunt doar cateva dintre minunatele sfaturi primite si daca cineva a fost asemeni mie victima unor astfel de povete e liber/libera sa ni le destainuie, macar sa ne mai destindem si noi.
Lasand ironia si glumele la o parte, majoritatea parintilor sunt victimele crezurilor de acest gen. Multi le urmeaza intocmai.

8 comentarii:

  1. Hei, toate astea imi suna cunoscut, atat eu cat si sotia fiind asaltati de tot felul de personaje binevoitoare, gata sa ne impartaseasca un noian de sfaturi care mai de care mai amuzante (pentru noi).

    Pe langa tot ceea ce ai scris mai sus, noi am putea aminti si indemnul, repetat la nesfarsit de o cumnata si doua matusi ca sotia sa bea bere din belsug, ca sa poata alapta fara probleme.

    Lasand gluma la o parte, e chiar tragic: cine crede ca se va deforma copilul daca face sex, nu numai ca are o doaga lipsa, dar nu are nici cea mai vaga notiune despre ce sunt alea organe interne.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu m-am lovit cel mai mult de sfatul, spus cu un ton de verdict, de a nu cumpara nimic inainte pentru copil, ca daca moare la nastere ce fac.
    Ei bine nu a murit la nastere si mi-a fost foarte bine ca aveam totul pregatit...

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum sa moara la nastere? Asta e un sfat de-a dreptul macabru.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ehe, daca doamnie ferieste pierd sarcina sau moare cupilu ce fac eu cu lucrusoarele...
    Sarcinile mele au fost lipsite de probleme iar copiii sanatosi tun, dar DACA s-ar fi intamplat ceva, din cauza hainutelor cumparate inainte ar fi fost.
    Sfatul a venit la primul copil, la al doilea nu au mai avut curaj.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu am o vecina care imi spunea ca "sigur e baiat" dupa forma burtii mele de cate ori ma vedea. Era total irelevant pentru ea ca la eco se vazuse ca-i fata. Ea ma tot oprea sa-mi zica ca "Sigur faci baiat".
    Pana nu i-am zis ca daca-i baiat are o mare problema ca eu i-am vazut ovarele si uterul la ecograf nu s-a potolit :)

    Sfatul cu "sa nu cumperi inainte" l-am auzit si eu. N-au avut tupeu sa-mi zica ca poate moare ci doar "ca aduce ghinion".

    Iar berea era oferita cu drag in spital din Bucuresti de catre asistente!!! Asta mi s-a parut chiar naucitor - cadre medicale care recomanda lauzelor bere si le zic sa nu manance mere! A fost socata si doctorita cand i-am povestit.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ei, tocmai mi-am amintit de alte prostii: multitudinea de ate, pampoane si fundite rosii sa nu se deoache copilul. Si descantul, obligatoriu cu Tatal Nostru, soptit la ureche daca plange.

    RăspundețiȘtergere
  7. Baietelul meu s-a nascut cu o pata/ alunita mai mare pe fata... Nu-ti spun ca toata lumea ma intreba ce-am furat in timpul sarcinii??? La inceput le spuneam ca un BMW ca sa ma amuz... apoi, dupa cateva minute... eee, las' ca nu-ti mai aduci aminte, sigur ai furat ceva... Imi venea sa le crap capu' ...

    RăspundețiȘtergere
  8. Pai aia cu copilul plin de par e o aberatie cu A mare, probabil ca acea persoana avea un IQ de maimuta :)) Daaar... sfatul de a nu tine o pisica langa tine e unul excelent. Pisicile (fie ele sanatoase si deparazitate) pot fi purtatoare de Toxoplasma, si atunci sa vezi avort spontan. Documentati-va pe Google despre toxoplasmoza si despre cum afecteaza sarcina si o sa vedeti de ce trebuie sa va feriti de pisici.

    RăspundețiȘtergere