marți, 26 ianuarie 2010

Fantomele din Biblioteca.

Saptamana trecuta am aflat gradinita organizeaza pentru grupa mare o excursie la biblioteca dintr-un oras alaturat. Cu toate ca am in casa peste zece mii de carti m-am bucurat si mi-am inscris si eu copilul.

Seara, Tamara m-a intrebat daca si noi avem in subsol fantome. Copiilor mei le-am explicat deja ca fantomele nu exista decat in imaginatia oamenilor, la fel si monstrii, vampirii, varcolacii, demonii si alte aratari simpatice. Stiind ca asa ceva nu exista nu au avut nici teama de a dormi in intuneric si nici vise urate. Acum o luam de la capat pentru ca asa le-a spus bibliotecara, atunci cand copiii au intrebat daca au voie sa viziteze si subsolul, iar educatoarea a confirmat povestea.

Normal ca a doua zi m-am dus si am intrebat la gradinita ce le-a venit sa spuna asa ceva copiilor. Educatoarele s-au simtit oarecum jignite si m-au acuzat ca le fur copiilor "visele" daca le prezint realitatea. Care vise? a crede in fanome, vampiri, monstrii etc face parte din universul copilariei? Nu li se poate spune unor copii de 6 ani ca nu au voie in subsol pentru ca acolo nu este nimic interesant si trebuie neparat speriati cu povesti cu Bau Bau?

Sper ca am rezolvat aceasta problema, macar pentru copiii mei. I-am luat iar si le-am explicat ca moartea este sfarsitul existentei si ca dupa moarte nu mai exista nimic, nici suflete care sa bantuie subsoluri, nici zombi sau alte aratari moarte-vii. Este dificil sa explici conceptul de moarte unui copil, dar nu imposibil.. si decat sa li se spuna ca sufletele merg in cer mi se pare mai normal sa li se puna ca dupa moarte nu mai exista nimic si ca acea persoana pur si simplu inceteaza sa mai existe.

Sunt convinsa ca acesta nu este sfarsitul... sunt curioasa cu ce idei mai vin de la gradinita.

2 comentarii:

  1. Asta e chiar foarte tare - fantomele din subsol ...
    Si pentru noi fantomele, vampirii si alte aratari sunt in desene (Scooby Doo) si carti ... dar acolo sunt chiar haioase.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si Casper e o fantoma simpatica dar nu bantuie decat in televizor...tot asa, numai in televizor exista melci care miauna si stele de mare vorbitoare.

    RăspundețiȘtergere